اهمیت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی

اهمیت منابع انسانی

بخش منابع انسانی جزء موارد ضروری هر کسب و کاری است، صرف نظر از اندازه سازمان، وظیفه آن به حداکثر رساندن بهره وری کارکنان و حفاظت از شرکت در برابر هر  مشکلی است که شاید در نیروی کار بوجود آید.

مسئولیت های منابع انسانی شامل غرامت و مزایا، استخدام، اخراج و به روز نگه داشتن قوانینی است که ممکن است بر شرکت و کارکنان آن تأثیر بگذارد.

منابع انسانی (HR) چیست؟

در یک سازمان، منابع انسانی بخشی است که مسئولیت کلیه کارکنان و عملیات مربوط به کارکنان را بر عهده دارد. به عنوان یک اصطلاح، ما همچنین از آن برای وصف کل نیروی کار یک سازمان استفاده می کنیم. در این تعریف منابع انسانی، ما بر منابع انسانی به عنوان یک کارکرد تجاری تمرکز خواهیم کرد.

بر اساس تعریف منابع انسانی، بخش منابع انسانی از با ارزش ترین دارایی سازمان مراقبت می کند. کارکنان آن متخصصان منابع انسانی اطمینان حاصل می کنند که کارکنان همه چیزهایی را که برای انجام وظایف روزمره خود نیاز دارند، و همچنین مسئول ایجاد یک محیط کاری سالم هستند که افراد واجد شرایط را جذب و حفظ کند.

بخش منابع انسانی چه می کند؟

متخصصان منابع انسانی وظایف متعددی از جمله استخدام، مدیریت روابط کارکنان و ایجاد سیاست های شرکت را انجام می دهند. در شرکت‌های کوچک، متخصصان منابع انسانی همه وظایف مربوطه را انجام می‌دهند، در حالی که در شرکت‌های بزرگ‌تر متخصصان منابع انسانی می‌توانند در زمینه‌های خاص تخصصی داشته باشند، به عنوان مثال: منابع و استخدام، غرامت و مزایا، عملیات منابع انسانی

وظایف منابع انسانی

آنها تیم های منابع انسانی مسئولیت های مختلفی را در یک سازمان بر عهده می گیرند.  

نیازهای استخدامی فعلی و آینده را بشناسید.

از رعایت قوانین و مقررات کار فدرال، ایالتی و دولتی اطمینان حاصل کنید.

جذب، جذب و حفظ استعدادها

حقوق و مزایای کارکنان را مدیریت کنید

از روابط مؤثر کارکنان اطمینان حاصل کنید

فرآیندهای نصب، آموزش و یادگیری و توسعه را برای افزایش عملکرد مدیریت کنید

اقدامات بهداشتی و ایمنی را اعمال کنید

انجام وظایف اداری، مانند حقوق و دستمزد و مالیات

سازماندهی و نظارت بر بررسی عملکرد سه ماهه یا سالانه

منابع انسانی همچنین سیاست ها و مقررات مهم شرکت را اجرا می کند، به عنوان مثال، آنها از انطباق مقررات فرصت های شغلی برابر (EEO) و مقررات GDPR اطمینان می دهند.آنها باید با تغییرات در قانون کار به روز بمانند و در مورد روندهای جدید منابع انسانی تحقیق کنند که سازمان را به خوبی اداره کند.

انواع نقش های منابع انسانی

در بیشتر موارد، به ویژه در شرکت های بزرگ، کارکردهای مختلف توسط متخصصان منابع انسانی مختلف مدیریت می شود که به مدیر منابع انسانی گزارش می دهند. در اینجا لیستی از عناوین شغلی رایج منابع انسانی آمده است:

مدیر ارشد منابع انسانی

مدیر منابع انسانی

مدیر حقوق و دستمزد

تحلیلگر منابع انسانی

دستیار منابع انسانی

مدیر استخدام

مدیر استعدادیابی

مشاور منابع انسانی

استخدام کننده منابع انسانی

استخدام کننده منابع انسانی

متخصص منابع انسانی

کارشناس منابع انسانی

مدیر منابع انسانی

دستیار اداری منابع انسانی

آیا بخش منابع انسانی در یک شرکت مهم است؟

یک قسمت منابع انسانی وظیفه دارد بهره وری کارکنان را به حداکثر برساند و از شرکت در برابر هر مشکلی که ممکن است در نیروی کار وجود آید حفاظت کند. مسئولیت های منابع انسانی شامل غرامت و مزایا، استخدام، اخراج و به روز نگه داشتن قوانینی است که ممکن است بر شرکت و کارکنان آن تأثیر بگذارد.

 

نقش منابع انسانی چیست؟

قسمت منابع انسانی بر جذب و نگه داشتن کارمندان در یک شرکت متمرکز است. منابع انسانی معمولاً کارمندان را پیدا می کند، استخدام می کند (و اخراج می کند) و آموزش می دهد. بر روابط کارکنان نظارت دارد. برنامه های سود را مدیریت می کند. این جایی است که یک کارمند با سؤالاتی در مورد موقعیت خود در شرکت، برای رسیدگی به نگرانی‌ها و شکایات به آن مراجعه می‌کند

مدیریت منابع انسانی (HRM) چیست؟

مدیریت منابع انسانی یک رویکرد استراتژیک برای مدیریت کارکنان شرکت، فرهنگ کاری و محیط کار است تا افراد بتوانند تا حد امکان مؤثر و سازنده عمل کنند. به طور معمول، این شامل استفاده از معیارهایی برای اندازه گیری موفقیت نیروی کار است

 انواع منابع انسانی

وظایف منابع انسانی متعدد و مهمی وجود دارد که توسط بخش منابع انسانی انجام می شود. پنج نوع شناخته شده از این مسئولیت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

جذب، استخدام و استخدام کارکنان جدید

رسیدگی به حقوق و مزایای کارکنان

پیشنهاد توسعه شغلی / شغلی به کارمند

رسیدگی به مسائل مربوط به کار تک تک کارکنان

توسعه سیاست هایی که بر محیط کاری در سطح شرکت تأثیر می گذارد

اهداف مدیریت منابع انسانی

اهداف HRM به چهار قسمت کلی تقسیم می شود :

هدف های اجتماعی: کارهایی انجام می شود که به نیازها یا چالش های اخلاقی و اجتماعی شرکت و کارکنان آن پاسخ می دهد. این شامل مسئله های حقوقی مثل فرصت های مساوی و دستمزد مساوی برای کار مساوی می شود.

هدف های سازمانی:کارهای انجام شده که به تضمین کاراهای سازمان کمک می کند. این شامل:آموزش، استخدام تعدادی مناسب کارمند برای یک کار خاص یا حفظ نرخ بالای حفظ کارمندان است.

هدف های عملکردی : رهنمودهایی که برای نگه داشتن عملکرد صحیح منابع انسانی در کل سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. این شامل اطمینان از تخصیص تمام منابع انسانی به پتانسیل کامل اهداف

هدف های شخصی : منابعی که برای پشتیبانی از هدف های شخصی هر کارمند استفاده می شود. این شامل ارائه فرصت برای آموزش یا رشد شغلی و همچنین نگه داشتن رضایت کارکنان است.

منابع انسانی در تجارت و کارکردهای اصلی آن

پیدا کردن نیروی مناسب برای کار در کسب و کار شما می تواند مشکل باشد. فرآیند استخدام می تواند ماه ها طول بکشد و اشتباه گرفتن آن می تواند هزینه بر باشد. استخدام استعداد یکی از مهمترین جنبه هایHR است.

اهمیت عضویت شاید نادیده گرفته شده ترین قسمت فرآیند استخدام باشد.

نباید با گرایش اشتباه گرفته شود، انبردینگ به کل تجربه استخدام، استقبال، جهت دهی و جذب نیروی جدید و کمک به آنها برای انطباق با فرهنگ سازمان شما اشاره دارد.

حضور خوب، مشارکت کارکنان را به حداکثر می‌رساند. در برابر، پذیرش ضعیف می‌تواند تأثیر خیلی منفی داشته باشد و کارمندان مستعد تازه وارد را از حرف زدن دور کند.

اهمیت عضو شدن شاید نادیده گرفته شده ترین قسمت فرآیند استخدام باشد.

 

اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص نرم افزار جامع مدیریت منابع انسانی سایاهو بدانید، اینجا کلیک کنید.

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *