بک لینک چیست؟ و چگونه لینک های پیوندی بیشتری بدست آوریم؟

سئو و طراحی سایت

بک لینک چیست؟ و چگونه لینک های پیوندی بیشتری بدست آوریم؟

بک لینک یک مرجع قابل مقایسه با یک استناد می باشد. کمیت، کیفیت و ارتباط بک لینک ها برای یک صفحه وب از جمله عواملی هستند که موتورهای جستجو مانند گوگل برای تخمین میزان اهمیت صفحه ارزیابی می کنند.

بک لینک پیوندی از یک وب سایت دیگر (ارجاع کننده) به آن منبع وب (مرجع) است. یک منبع وب ممکن است (به عنوان مثال) یک وب سایت، صفحه وب یا فهرست وب باشد.

بک لینک چیست؟ و چگونه لینک های پیوندی بیشتری بدست آوریم؟

بک لینک ها پیوندهایی از یک صفحه در یک وب سایت به وب سایت دیگر می باشند. اگر فردی به سایت شما لینک بدهد، آن وقت شما یک بک لینک از او دارید. اگر به وب سایت دیگری لینک بدهید، آنها یک بک لینک از شما دارند.

به عنوان مثال، این کلمات به یوتیوب پیوند دارند، بنابراین اکنون یک بک لینک از ما دارند.

در این راهنما، یاد خواهید گرفت:

ویکی هایعنی چه؟

بک لینک ها در ویکی ها ارائه می شوند، اما معمولاً فقط در محدوده خود ویکی و توسط پایگاه داده فعال می شوند ، به طور خاص ابزار را ارائه می دهد، برخی از ویکی های قدیمی، به ویژه اولین ویکی، ویکی وب، دارای عملکرد بک لینک در عنوان صفحه بودند

بک لینک ها و موتورهای جستجو

موتورهای جستجو اغلب از تعداد بک لینک هایی که یک وب سایت دارد به عنوان یکی از مهمترین عوامل برای تعیین رتبه، محبوبیت و اهمیت آن وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می کنند. به عنوان مثال، توضیح گوگل در مورد سیستم خود ، اشاره کرد که  یک پیوند از صفحه A به صفحه B را به عنوان رای، توسط صفحه A، برای صفحه B تفسیر می کند. دانش این شکل از موتور جستجو. رتبه‌بندی بخشی از صنعت بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) را که معمولاً پیوند اسپم نامیده می‌شود، تقویت کرده است، جایی که یک شرکت تلاش می‌کند تا آنجا که ممکن است لینک‌های ورودی به سایت خود بدون توجه به زمینه سایت مبدا قرار دهد. در ژانویه 2017، گوگل به‌روزرسانی پنگوئن 4 را راه‌اندازی کرد که ارزش چنین شیوه‌های هرزنامه پیوند را کاهش داد.

اهمیت رتبه بندی موتورهای جستجو بالا است و به عنوان یک پارامتر مهم در کسب و کار آنلاین و نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به هر وب سایت، به ویژه زمانی که صحبت از خرید آنلاین می شود، در نظر گرفته می شود. نظرات وبلاگ، وبلاگ نویسی مهمان، ارسال مقاله، توزیع مطبوعات، مشارکت در رسانه های اجتماعی، و ارسال در انجمن می تواند برای افزایش بک لینک استفاده شود.

وب سایت ها اغلب از تکنیک های سئو برای افزایش تعداد بک لینک های اشاره شده به وب سایت خود استفاده می کنند. برخی از روش‌ها برای استفاده برای همه رایگان هستند، در حالی که برخی از روش‌ها، مانند لینک ‌بایتینگ، برای کار کردن به برنامه‌ریزی و بازاریابی نیاز دارند. همچنین تکنیک های پولی برای افزایش تعداد بک لینک ها به یک سایت هدف وجود دارد. برای مثال می توان از شبکه های وبلاگ خصوصی برای خرید بک لینک استفاده کرد. تخمین زده شده است که میانگین هزینه خرید یک پیوند در سال 2019، 291.55 دلار و 391.55 دلار بوده است، زمانی که وبلاگ های بازاریابی از محاسبه حذف شدند.

عوامل متعددی وجود دارد که ارزش بک لینک را تعیین می کند. بک لینک از سایت های معتبر در یک موضوع خاص بسیار ارزشمند است. اگر هم سایت‌ها و هم صفحه‌ها محتوایی متناسب با موضوع داشته باشند، بک لینک مرتبط در نظر گرفته می‌شود و اعتقاد بر این است که تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی موتورهای جستجوی صفحه وب اعطا شده بک لینک دارد

یک بک لینک نشان دهنده یک "رای تحریریه" مطلوب برای صفحه وب دریافت کننده از یک صفحه وب اعطایی دیگر است. فاکتور مهم دیگر انکر تکست بک لینک است. Anchor text برچسب توصیفی پیوندی است که در یک صفحه وب ظاهر می شود. ربات‌های موتور جستجو (یعنی عنکبوت‌ها، خزنده‌ها و غیره) متن لنگر را بررسی می‌کنند تا میزان مرتبط بودن آن با محتوای یک صفحه وب را ارزیابی کنند. بک لینک ‌ها را می‌توان با ارسال‌ها تولید کرد، مانند ارسال‌های فهرست، ارسال تالار گفتمان، نشانک‌گذاری اجتماعی، فهرست کسب ‌وکار، ارسال‌های وبلاگ، و غیره. متن لنگر و همخوانی محتوای صفحه وب در رتبه‌بندی صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) یک صفحه وب با توجه به هر جستجوی کلمه کلیدی داده شده با جستجو

کاربر موتور

تغییرات در الگوریتم‌هایی که رتبه‌بندی موتورهای جستجو را ایجاد می‌کنند، می‌توانند تمرکز بیشتری بر ارتباط با یک موضوع خاص داشته باشند. در حالی که برخی از بک لینک ها ممکن است از منابعی باشند که معیارهای بسیار ارزشمندی دارند، اما می توانند با درخواست یا علاقه مصرف کننده نیز ارتباطی نداشته باشند. نمونه ای از این می تواند پیوندی از یک وبلاگ کفش محبوب (با معیارهای ارزشمند) به سایتی باشد که مداد تراش های قدیمی می فروشد. در حالی که پیوند با ارزش به نظر می رسد، از نظر ارتباط، اطلاعات کمی در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

بک لینک یک مرجع قابل مقایسه با یک استناد می باشد. کمیت، کیفیت و ارتباط بک لینک ها برای یک صفحه وب از جمله عواملی هستند که موتورهای جستجو مانند گوگل برای تخمین میزان اهمیت صفحه ارزیابی می کنند.] امتیاز هر صفحه وب را بر اساس شیوه اتصال همه صفحه های وب به یکدیگر حساب می کند و یکی از متغیرهایی است که جستجوی Google از آن برای تعیین میزان بالا رفتن یک صفحه وب در نتایج جستجو استفاده می کند. این وزن دادن به بک لینک ها مشابه تحلیل استنادی کتاب ها، مقالات علمی و مجلات دانشگاهی است. یک پیج رنک موضوعی نیز مورد تحقیق و اجرا قرار گرفته است که به بک لینک هایی که از صفحه همان موضوع به عنوان صفحه هدف می آیند وزن بیشتری می دهد.

برخی از کلمات دیگر برای بک لینک عبارتند از: لینک ورودی ، لینک داخلی و نقل قول.

ترافیک وب سایت در واقع چگونه ثبت می شود؟

هنگامی که شخصی از یک وب سایت بازدید می کند، رایانه یا سایر دستگاه های متصل به وب او با سرور وب سایت ارتباط برقرار می کند. هر صفحه در وب از چند فایل جداگانه تشکیل شده است. سرور سایت هر فایل را به مرورگرهای کاربر منتقل می کند و در آنجا مونتاژ می شود و به یک قطعه تجمعی با گرافیک و متن تبدیل می شود. فایل هایی که ارسال می‌شود نشان‌دهنده یک ضربه است، بدین ترتیب مشاهده یک صفحه می‌تواند موجب به بازدیدهای متعدد بشود.

چه چیزی موجب ایجاد یک بک لینک خوب می شود؟

شکل بررسی بک لینک ها (به هر یک از وب سایت

چگونه لینک های پیوندی بیشتر بدست آوردید

اگر یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت پیوند داده شود، به عنوان بک لینک داخلی شناخته می شود

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها به سه مورد اصلی کمک می کنند

1.رتبه بندی

موتورهای جستجو مثل گوگل، بک لینک ها را به عنوان رای اعتماد می بینند. به طور کلی، هرچه صفحه های وب شما رای بیشتری بگیرند، احتمال زیادی برای رتبه بندی برای جستجوهای مربوطه خواهند داشت

از کجا بفهمیم؟ ما عوامل رتبه‌بندی مبتنی بر پیوند را در چند مورد مطالعه کرده‌ایم و همیشه یک چیز را پیدا کرده‌ایم: تعداد بک لینک‌ های وب ‌سایت ‌های خاص (دامنه‌های ارجاع‌دهنده) به شدت با ترافیک جستجوی ارگانیک مرتبط است

2.قابلیت کشف

موتورهای جستجو با مراجعه دوباره به صفحاتی که از قبل می‌دانند برای بررسی لینک ‌های جدید، محتوای تازه  را پیدا می‌کنند.

از جایی که که موتورهای جستجو بیشتر از صفحات پرطرفدار را میبینند، ممکن است در صورت دریافت بک لینک از صفحات محبوب، محتوای شما را سریعتر کشف کنند.

3.ترافیک ارجاعی

بک لینک ها برای راهنمایی افراد به منبع های مفید وجود دارند. به همین دلیل قابل کلیک هستند

وقتی کسی روی لینکی به وب سایت شما کلیک می کند، ترافیک ارجاعی دریافت می کنید

یک بک لینک خوب چیست؟

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. در اینجا برخی از ویژگی های زیادی که به کیفیت و کاربرد بک لینک کمک می کنند، گذاشته شده است.

چگونه لینک های پیوندی بیشتر بدست آوردید؟

سه راه برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر وجود دارد: آنها را ایجاد کنید، آنها را به دست آورید یا آنها را بسازید

کسب بک لینک

این زمانی است که افراد محتوای شما را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، رسانه های اجتماعی یا دهان به دهان کشف می کنند و انتخاب می کنند که به صفحه ی شما پیوند داده شود. به ترتیب کلمات، بک لینک های به دست آمده ارگانیک می باشند.

شما می توانید شانس خود را برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر با ایجاد محتوای واقعا خوب که افراد باید بخواهند به آن لینک دهند، بیفزایید.

امنیت و حفاظت وب سایت: چگونه یک وب سایت را ایمن کنیم

امنیت وب سایت می تواند یک موضوع پیچیده در یک چشم انداز همیشه در حال تغییر باشد. این راهنما به منظور ارائه یک چارچوب روشن برای مالکان وب سایت است که به دنبال کاهش ریسک و اعمال اصول امنیتی در ویژگی های وب خود هستند.

قبل از شروع، مهم است که به یاد داشته باشید که امنیت هرگز راه حلی برای تنظیم و جعل آن نیست. درعوض، ما مشوق شما می شویم که به آن به‌عنوان یک فرآیند مستمر فکر کنید که برای کاهش ریسک کلی نیاز به ارزیابی همیشگی دارد.

امنیت وب سایت چیست؟

امنیت وب سایت کارهایی است که برای ایمن سازی وب سایت در برابر حملات سایبری انجام می شود. از این نظر، امنیت وب سایت یک چرخه مداوم و قسمتی ضروری از مدیریت یک وب سایت است.

چرا امنیت وب سایت مهم است؟

امنیت وب سایت می تواند چالش داشته باشد، به خصوص وقتی که با شبکه بزرگی از سایت ها سر و کار دارید. داشتن یک وب سایت با امنیت بالا به اندازه داشتن یک میزبان وب سایت برای حضور آنلاین افراد ضروری است. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت هک شود و در لیست بلاک قرار بگیرد، می تواند تا 98٪ از ترافیک خود را از دست بدهد. نداشتن یک وب سایت امن می تواند به اندازه نداشتن وب سایت بدتر باشد. به عنوان مثال، نقض داده های مشتری می تواند منجر به شکایت، جریمه های سنگین و از بین رفتن شهرت شود.

برای مشاهده مقالات در خصوص علوم کامپیوتر اینجا کلیک کنید.

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *