حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟

مدیریت منابع انسانی

حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟

حسابداری حقوق و دستمزد شامل بایگانی و ردیابی داده های پاداش کارکنان است، مانند پولی که از هر چک حقوق و مالیات و مزایایی که کارمند دریافت می کند. حسابداران حقوق و دستمزد از نوشته های مجله مالی برای خلاصه کردن تراکنش های سازمان و کل جریان نقدی استفاده می کنند.

حسابداران حقوق و دستمزد باید هزینه های کارفرما را برای مدیریت مزایای بهداشتی و دندانپزشکی، اعطای تعطیلات با حقوق، بازنشستگی و غرامت کارگر در صورت نیاز لحاظ کنند.

حقوق و دستمزد چیست؟

حقوق و دستمزد عبارت است از پرداخت مداوم کارفرما به کارمند بر اساس کار و خدمات یک موقعیت خاص. کارفرمایان معمولاً هر ماه آن را پرداخت می کنند، اما برخی از مشاغل به صورت هفتگی، دو هفته ای، ماهانه، دو ماهانه یا حتی سالانه حقوق پرداخت می کنند. مقدار و تعداد دفعات آن بخشی از قرارداد کاری شما است و می تواند در طول مدت کار با سازمان تغییر کند، به عنوان مثال، اگر ترفیع بگیرید یا ساعات کاری هفتگی شما کاهش یابد. شما همچنین می توانید در مورد حقوق در مصاحبه مذاکره کنید.

حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟

حسابداری حقوق و دستمزد شامل بایگانی و ردیابی داده های پاداش کارکنان است، مانند پولی که از هر چک حقوق و مالیات و مزایایی که کارمند دریافت می کند. حسابداران حقوق و دستمزد از نوشته های مجله مالی برای خلاصه کردن تراکنش های سازمان و کل جریان نقدی استفاده می کنند. ورودی های حقوق و دستمزد تحت محدوده یک دفتر کل قرار می گیرند که تمام اطلاعات مالی را مرتب می کند. هنگامی که تمام اطلاعات حقوق و دستمزد در مورد یک کارمند مستند شد، منابع انسانی می توانند این داده ها را جمع آوری کرده و برای مدیر خود ارسال کنند تا آن را به ارزیابی عملکرد خود اضافه کنند.

حسابداری حقوق و دستمزد شامل چه مواردی می شود؟

حسابداران حقوق و دستمزد باید مهارت های سخت خود را برای درج دقیق اطلاعات مربوط به دفتر کل به کار گیرند. تمام هزینه ها، بدهی ها و دارایی ها باید برای اهداف مالی و رعایت موارد ثبت شوند. در اینجا لیست کاملی از مواردی که باید هنگام ثبت پاداش کارکنان اضافه کنید آمده است :

دستمزد ناخالص، حقوق، پاداش و پورسانت

کسر مالیات کارفرما و کارمند

کسر حقوق، حق بیمه و طرح های پس انداز

هزینه های مزایای جانبی کارفرما

دستمزد ناخالص، حقوق، پاداش و پورسانت

شما باید تمام درآمدهایی را که یک کارمند در طول سال مالی به دست آورده است حساب کنید. این شامل حقوق سالانه، دستمزد اضافی و اضافه کاری در صورت لزوم می شود. اگر کارفرمای شما حقوق اضافه کاری ارائه می دهد، با مدیر منابع انسانی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای یک کارمند خاص تایید شده است. همچنین باید تأیید کنید که کدام کارمندان از معاملاتی که برای سازمان بسته اند، کمیسیون دریافت کرده اند

کسر مالیات کارفرما و کارمند

ارقام مالیاتی که از حقوق کارمندان کسر می شود باید جداگانه ثبت شود. زمانی که یک کارمند فرم خود را در روز اول استخدام پر می‌کند، می‌تواند تعیین کند که چقدر می‌خواهد کسر کند.

برخی از نمونه هایی از مالیات های کسر شده از چک حقوق و هزینه کارفرمایان عبارتند از :

مالیات بر درآمد فدرال

مالیات تامین اجتماعی

مالیات های مدیر

مالیات بر درآمد ایالتی (در صورت لزوم)

کسر حقوق، حق بیمه و طرح های پس انداز

بسته به مزایایی که کارفرما ارائه می‌دهد، بخشی از حق بیمه مراقبت‌های بهداشتی، طرح‌های پس‌انداز برای بازنشستگی یا کمک به سازمان‌های غیرانتفاعی را برای یک کارمند کسر می‌کنند. به این ترتیب، می‌توانید بخش‌هایی از حقوق کارمندان را به غیر از اهداف مالیاتی تقسیم کنید.

هزینه های مزایای جانبی کارفرما

حسابداران حقوق و دستمزد باید هزینه های کارفرما را برای مدیریت مزایای بهداشتی و دندانپزشکی، اعطای تعطیلات با حقوق، بازنشستگی و غرامت کارگر در صورت نیاز لحاظ کنند. تمام اطلاعات جمع‌آوری ‌شده در اینجا می‌تواند به شما در بودجه‌ بندی کمک کند و دریابید که آیا می‌توانید مزایای ارائه شده به کارمندان را گسترش دهید.

نمونه هایی از حسابداری حقوق و دستمزد

برای اطمینان از اینکه حقوق و دستمزد به درستی ثبت شده است، می توانید ورودی ها را به سه روش جداگانه انجام دهید :

ضبط های اولیه: ضبط ها روش استاندارد برای وارد کردن داده های حقوق و دستمزد هستند. این فقط در مورد دستمزد، مالیات و کسر مالیات کارمندان صدق می کند، نه شرکت.

دستمزد تعهدی: این ورودی در پایان دوره حسابداری یک شرکت اتفاق می افتد. این می تواند سه ماهه یا سالانه باشد، اما به اندازه شرکت و میزان فوریت ذینفعان خارجی برای بررسی اطلاعات مالی بستگی دارد.

پرداخت های دستی: نمونه ای از درج پرداخت دستی زمانی اتفاق می افتد که شما باید یک چک را مستقیماً به یک کارمند به آدرس منزل خود ارسال کنید. اگر حقوق یک کارمند را تعدیل کنید، ممکن است صدور چک برای محاسبه این تغییر الزامی باشد.

نحوه شروع حسابداری حقوق و دستمزد

اگر برای شروع پیگیری حقوق و دستمزد به کمک نیاز دارید، به این مراحل نگاهی بیندازید تا به شما در شروع کار کمک کند :

مرتب سازی اقلام اولیه برای حسابداری حقوق و دستمزد

مدارک کارمندان را تعیین کنید

مجموع پرداخت ها را محاسبه کنید

سند حقوق و دستمزد به ازای هر هزینه

مالیات پرونده

1- اقلام اولیه را برای حسابداری حقوق و دستمزد مرتب کنید

هنگامی که یک کسب و کار را راه اندازی می کنید، باید تصمیمات روشنی در مورد نحوه جبران خسارات کارکنان خود بگیرید. انواع پاداشی که ارائه می کنید می تواند طول عمر یک کارمند و میزان تلاش لازم برای انجام وظایف و پروژه های محول شده توسط مدیر را تعیین کنید.

بیایید انتخاب های اولیه ای را که باید انجام دهید را تفکیک کنیم :

دستمزد

ابتدا، برای دریافت شماره شناسایی کارفرمای فدرال، باید کسب و کار خود را در خدمات درآمد داخلی ثبت کنید. پس از تکمیل، تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید به کارکنان خود پرداخت کنید. شما باید بر اساس میزان پرداختی که رقبا در صنعت شما به کارکنان پرداخت می کنند، به آنها غرامت پرداخت کنید. یک تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید تا به شما کمک کند حقوق رقبا را شناسایی کنید و ببینید آیا حقوقی که ارائه می دهید نقطه قوتی برای کسب و کار شما است یا خیر. نحوه پرداخت دستمزد به نحوه مستند سازی اطلاعات حقوق و دستمزد مرتبط است.

دوره های پرداخت

در نظر بگیرید که آیا می خواهید کارکنان شما به صورت ساعتی یا سالانه کار کنند. کارمندان پاره وقت معمولا ساعتی دستمزد می گیرند، بنابراین به تعداد کارمندی که نیاز دارید و تعداد ساعات کار در شرکت خود را در نظر بگیرید. همچنین تعیین کنید که آیا می خواهید یک بار در ماه یا یک هفته به کارمندان حقوق بدهید.

فواید

در مورد مزایایی که می توانید ارائه دهید، پهنای باندی که دارید را درک کنید. از کارشناسان صنعت در مورد غرامتی که رقابت شما ارائه می دهد، بینش دریافت کنید. به این ترتیب، با بازاری که در آن کار می‌کنید قابل مقایسه است.

2- مدارک کارمندان را جمع آوری کنید

هنگامی که فرآیندهای حقوق و دستمزد را به پایان رساندید، می‌توانید تمام فرم‌هایی را که کارکنان باید هنگام سوار شدن به آن‌ها تکمیل کنند، جمع‌آوری کنید. به این ترتیب، اطلاعاتی که آنها پر می کنند مستقیماً در سیستم حقوق و دستمزد درج می شود.

برای اهداف حسابداری حقوق و دستمزد کارکنان باید فرم های زیر را پر کنند.

فرم مجوز سپرده مستقیم: اگر کارمندی بخواهد چک خود را به حساب بانکی خود واریز کند، این فرم را پر می کند. سپرده مستقیم گزینه بهتری برای حسابدار حقوق و دستمزد است که به دنبال اجتناب از پرداخت دستی هنگام ثبت اطلاعات کارکنان است.

3-مجموع پرداخت ها را محاسبه کنید

یک سیستم نرم افزاری متمرکز یک راه ضروری برای شما ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد است. این باعث صرفه جویی در وقت شما در تمام مراحل فرآیند مانند ارسال پرداخت ها و فرم های لازم به صورت الکترونیکی می شود و می تواند یادآوری هایی را در مورد ضرب الاجل های آینده در مورد وظایف قابل توجه برای شما ارسال کند.

4-سند حقوق و دستمزد به ازای هر هزینه

برای تنظیم اسناد تراکنش‌های مالی سازمان، فهرستی از نمودارهای حساب کاربری را اجرا کنید. در اینجا، می‌توانید مستقیماً هزینه‌ها و بدهی‌های خود را با استفاده از مواردی که در بالا ذکر شده است حساب کنید، و می‌توانید هزینه‌ها را با کم کردن مبلغ کسر شده یا واجد شرایط مالیات نشان دهید.

5-مالیات پرونده

با کم کردن همه کسورات از دستمزد ناخالص، حقوق خالص کارمندان خود را بیابید. مجموع این رقم به کارمند و دولت تعداد نهایی مبلغی را که به ازای هر چک دریافت می کنند می دهد.

 

اگر می خواهید اطلاعاتی در خصوص نرم افزار جامع مدیریت منابع انسانی سایاهو و حسابداری حقوق و دستمزد بدانید، اینجا کلیک کنید.

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *