حفظ کارمندان | 13 روش برای حفظ کارمندان و بهبود فرهنگ شرکت

مدیریت منابع انسانی

حفظ کارمندان |  13 روش برای حفظ کارمندان و بهبود فرهنگ شرکت

آیا کسب و کار شما در حال تجربه مبارزات استعفای بزرگ است؟ اگر بتوانید کارکنان با عملکرد برتر را حفظ کنید و آنها را درگیر، سازنده و شاد نگه دارید، چه؟

شما فقط باید دریابید که چگونه کارمندان خوب را در اطراف خود نگه دارید. این مطمئناً یک استراتژی بسیار بهتر از تلاش برای متقاعد کردن آنها برای بازگشت پس از خروج است. همچنین باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های مربوط به تکمیل نقش ها می شود. خوشبختانه، برخی از کارهای آزموده شده و واقعی وجود دارد که می توانید برای کمک به پرورش و حفظ نیروی کار پر رونق انجام دهید.

نمی‌توان انکار کرد که عطش رشد کسب‌وکار باعث می‌شود شرکت‌ها استعدادهای غیرقانونی را شکار کنند و انگیزه‌های زیادی را برای کارمندان ارائه دهند تا کارفرمای فعلی خود را ترک کنند. اما، خبر خوب این است که اگر رقابت شما ارزشی برای کارمندان شما می بیند، باید کاری را درست انجام دهید.

شما فقط باید دریابید که چگونه کارمندان خوب را در اطراف خود نگه دارید. این مطمئناً یک استراتژی بسیار بهتر از تلاش برای متقاعد کردن آنها برای بازگشت پس از خروج است. همچنین باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های مربوط به تکمیل نقش ها می شود. خوشبختانه، برخی از کارهای آزموده شده و واقعی وجود دارد که می توانید برای کمک به پرورش و حفظ نیروی کار پر رونق انجام دهید.

اول، یاد بگیرید که رضایت را تشخیص دهید

اگر بر اساس منابعی که در اختیارتان قرار می‌دهید، رشد چندانی را که انتظار دارید تجربه نمی‌کنید و کارمندان بلندمدتی دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از تیم رهبری خود سؤالات سختی بپرسید.

تا جایی که می توانید صادق باشید، از خود بپرسید:

سازمان ما اخیراً چگونه پیشرفت کرده است؟

آخرین موفقیت واقعی ما چه زمانی بود؟

اگر باید بیشتر از آنچه که می‌خواهید برای پاسخ به عقب برگردید، این چیزی بیش از یک مشکل در رسیدن به اهدافتان را نشان می‌دهد. همچنین نشان می دهد که اعضای تیم و فرهنگ محل کار دارید که این نتایج را پذیرفته اند.

اگر با پیشرفت شرکت خود موافق نیستید، اما برخی از اعضای تیم شما مشکلی ندارند مهم نیست که در گذشته چقدر به شرکت شما وفادار بوده اند.

زمانی که عمیقاً به احترام به مشارکت کارکنان وفادار و به حداکثر رساندن پتانسیل شرکت خود اهمیت می دهید، این می تواند موقعیت سختی برای حضور در آن به عنوان یک کارفرما باشد. اما، با رویکرد درست، لازم نیست یکی را فدای دیگری کنید.

13 روش خلاقانه برای رشد و حفظ کارمندان عالی

1. استخدام های جدید بیاورید

اگر نقش‌های باز دارید یا در موقعیتی هستید که می‌توانید تیم خود را گسترش دهید، استخدام افراد خارجی یکی از راه‌های بازنشانی است.

و با وجود چالش‌هایی که قبلاً ذکر شد، زمانی که به خوبی انجام شود، استخدام افراد خارجی که ایده‌های جدید را ارائه می‌کنند، در نهایت می‌تواند به انگیزه کارکنان فعلی شما نیز کمک کند. کلید جذب کارمندان فعلی و جدید به عنوان یک تیم این است که از هر دو گروه به دلیل دیدگاه های منحصر به فردشان تقدیر شود.

شما می توانید این کار را انجام دهید:

زمان کافی را برای آشنایی همه افراد با یکدیگر در سطح شخصی اختصاص دهید

قدردانی از موفقیت های تیم موجود

توانمندسازی استخدام های خارجی

تشویق کارکنان موجود به پذیرفتن پیشنهاداتشان

با این حال، برای موفقیت بیشتر، شما همچنین به یک برنامه جداگانه برای بهبود مشارکت کارکنان در میان هر کارمند بلندمدت ضعیف نیاز دارید.

2. به اعضای تیم فرصت رشد بدهید

قرار دادن کارمندان فعلی قدیمی به حالت یادگیری و شروع مجدد فرآیند رشد شخصی آنها یکی از بهترین راه‌ها برای برانگیختن آنها برای ماندن در شرکت شما و بازگشت به موقعیتی است که به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند.

در اینجا چند ایده وجود دارد:

فرصت‌های توسعه شخصی، مانند شرکت در یک کنفرانس یا شبکه‌سازی با افراد در نقش‌های مشابه در سازمان‌های دیگر را فراهم کنید.

ارزیابی مهارت‌ها را برای ایجاد هیجان در مورد توسعه بیشتر نقاط قوت یا انتخاب مهارت‌های جدید ارائه دهید.

فرصت های رسمی برای آزمایش نقش ها یا مسئولیت های جدید در شرکت خود ایجاد کنید.

یکی دیگر از استراتژی‌های پیشگیرانه شناسایی کارمندانی است که با ذهنیت رشد کار کرده‌اند و در طول سال‌های زیادی که برای شما کار کرده‌اند، روی خود و سازمان شما سرمایه‌گذاری کرده‌اند. توجه داشته باشید که این کارمندان می توانند دیگران را تشویق کنند که از آنها پیروی کنند.

3. برای بهترین کارمندان خود برنامه های عملکردی ایجاد کنید

رقابت شما فقط به کارمندان با عملکرد برتر شما علاقه دارد. اینها کارکنانی هستند که می خواهند به چالش کشیده شوند و اغلب فراتر از انتظارات هستند. با یافتن راهی برای سنجش عملکرد کارکنان خود شروع کنید تا بتوانید اهداف و انتظارات خود را تعیین کنید.

این امر به ویژه در فرآیند پذیرش کارکنان جدید بسیار مفید است. این معیارها به شما کمک می کند به کارمندان خود جهت روشنی بدهید و اطمینان حاصل کنید که کار آنها در مسیر درست باقی می ماند.

از بررسی های عملکرد استفاده کنید تا ببینید کارمندان شما به کجا بالاتر و فراتر رفته اند و نقاط ضعف آنها کجاست. در صورت لزوم، پول و اعداد را به گذشته نگاه کنید تا متوجه شوید چه کسی در تلاش برای برتری است.

4. فرصت های مربیگری را فراهم کنید

افراد با عملکرد بالا می خواهند مجموعه مهارت های خود را گسترش دهند. هم برای کارمندان جدید و هم برای کارمندان فعلی، مربیان منصوب کنید، تا آنها فردی داشته باشند که بتوانند از او بیاموزند و با سؤالات به سراغ او بروند. به کارمندان فرصت دهید تا پروژه را رهبری کنند. آنها را به شرکت در کلاس ها، وبینارها و همایش های توسعه حرفه ای تشویق کنید. اینها روشهای قابل اجرا برای کارکنان برای گسترش دانش و کسب تجربه هستند.

5. ارائه انعطاف پذیری در محل کار

کارمندان شما انسان هستند. آنها بچه‌ها، قرار ملاقات‌های دکتر و هر چیزی که زندگی را به آن می‌سازد، دارند. انعطاف پذیری استعدادهای خود با برنامه هایشان و تأیید تعادل کار و زندگی سالم می تواند راهی مفید برای حفظ کارمندان باشد.

6. حقوق رقابتی بیشتری بپردازید

با توجه به رقابت خود، در حفظ و جذب استعدادهای برتر برتری خواهید داشت. از این برای کمک به محک زدن پیشنهادات خود استفاده کنید.

سعی کنید حقوق و مزایای رقبای برتر خود را برآورده کنید یا از آنها فراتر بروید. انجام این کار می تواند شانس شما را برای حفظ و جذب استعدادها افزایش دهد.

7. ابتکارات قدردانی از کارکنان را شروع کنید

یک شکل ساده و گاه به گاه به رسمیت شناختن مانند "کار عالی" می تواند تمام چیزی باشد که برای حفظ انگیزه کارکنان لازم است. دستاوردها یا سالگردهای سالانه کارکنان خود را یادداشت کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای راضی نگه‌داشتن کارکنان این است که به آن‌ها اطلاع دهید که دستاوردهایشان با یک برنامه شناسایی مورد توجه قرار گرفته است. منتظر بررسی عملکرد سالانه آنها نباشید.

در نظر بگیرید که از کارمندان بپرسید که چگونه دوست دارند به آنها پاداش داده شود. آنها ممکن است فقط به دنبال ضربه ای بر پشت خود باشند. اما ممکن است از اینکه متوجه شوید کدام روش‌های قدردانی جذاب‌تر هستند، متعجب شوید.

8. امتیازات و پاداش های مبتنی بر انگیزه را در نظر بگیرید

مشوق های مبتنی بر عملکرد را در نظر بگیرید که به کارکنان شما فرصتی برای کسب درآمد بیشتر می دهد. از این گذشته، چه کسی از فرصتی که برای به دست آوردن حقوق بیشتر قدردانی نمی کند؟ به علاوه، این درآمد اضافی است که مجبور نیستید در بودجه خود پیدا کنید. در خود خواهند آورد.

اگر کارمندانی دارید که به فروش گره خورده‌اند، در نظر بگیرید که به آن‌ها کمیسیون اضافه بر حقوق پایه‌شان پیشنهاد دهید. خارج از بیمه مراقبت های بهداشتی، روش هایی را برای ارائه طیف گسترده ای از مزایای به کارکنان خود تحقیق کنید. این می تواند شامل سرمایه گذاری هایی مانند گزینه های سهام و برنامه های بازنشستگی باشد.

9. امکانات رفاهی محل کار را اجرا کنید

چیزهای ساده مانند قهوه، آب و تنقلات رایگان، می تواند در شاد کردن و بهره وری کارکنان شما بسیار موثر باشد. همچنین باید فضای کاری کارکنان خود را در نظر بگیرید.

آیا محیط کاری راحت برای کارمندان فراهم می کنید؟ آیا آنها می توانند به راحتی با همکاران خود ارتباط برقرار کنند؟ آیا ابزار، تجهیزات، نرم افزار یا منابعی وجود دارد که بتواند کار آنها را آسان کند؟ این حرکات ساده می تواند به شما کمک کند وفاداری کارمندان خود را جلب کنید.

10. فرصت های رشد شغلی را فراهم کنید

برخی از کارفرمایان تغییر عنوان شغلی را راهی مقرون به صرفه برای حفظ کارکنان و تقویت روحیه می دانند. اما این دیدگاه ممکن است کوته بینانه باشد.

یک مسیر رشد را برای کارمندان خود در نظر بگیرید که با تغییر عنوان شغلی و افزایش مسئولیت همراه است. دانستن اینکه چیزهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، و سایر نقش‌هایی که باید به آنها بپردازید، می‌تواند کارکنان را برای سخت‌تر کار کردن توانمند کند، که ممکن است به کاهش جابجایی و بهبود رضایت شغلی کمک کند.

11. از قراردادهای غیر رقابتی به میزان اندک استفاده کنید

باید بپذیرید که هر چقدرهم که کارگران شما خوشحال باشند، عده ای در نهایت می روند. اگر کارمندانی دارید که به طور مداوم به اطلاعات حساس دسترسی دارند، خروج آنها می تواند منجر به عواقب مخربی شود. اگر این یک نگرانی است، پس یک توافقنامه غیر رقابتی می تواند راه خوبی برای محافظت از شرکت شما باشد.

اما مراقب باشید: اثربخشی این نوع قراردادها در کشورها متفاوت است. اگر کارمندان شما به اطلاعات حیاتی دسترسی ندارند، یک توافقنامه غیررقابتی می تواند شما را در معرض مشکلات احتمالی قرار دهد.

12. بازخورد را ارتقا دهید

همه کارفرمایان از مصاحبه های خروج استفاده نمی کنند. اما این می تواند بهترین فرصت شما برای دریافت یک پاسخ خام و صادقانه از کارکنان قبل از خروج آنها باشد. از این فرصت برای پرسیدن دلیل رفتن آنها استفاده کنید. آنها ممکن است به شما بگویند که چرا رقابت شما را جذاب‌تر می‌دانستند و چگونه می‌توانید از خروج کارمندان بیشتر جلوگیری کنید.

همچنین، از کارکنان موجود برای بازخورد نظرسنجی کنید و مطمئن شوید که پاسخ‌های آنها پیامدهای منفی در پی نخواهد داشت. روشن کنید که برای گوش دادن به تجربیات، احساسات و قضاوت‌های آن‌ها حضور دارید.

13. پل ها را نسوزانید

در حالی که تلخ بودن در مورد خروج کارکنان آسان است، مهم است که خروج آنها را به یک تجربه مثبت تبدیل کنید. بر مشارکت آنها در شرکت و اهدافی که به آنها دست یافته اند تمرکز کنید. آنها را تشویق کنید تا با سرمایه گذاری جدید خود به طور دوره ای پایگاه را لمس کنند.

به یاد داشته باشید که همیشه این احتمال وجود دارد که یک کارمند بتواند در آینده به شرکت شما بازگردد. علاوه بر این، شما نمی‌خواهید که کارمندان سابق ناراضی احساسات منفی خود را به تیم فعلی یا سایر نامزدهای بالقوه منتقل کنند یا نظرات منفی درباره شرکت شما را به صورت آنلاین ارسال کنند.

نکته های کلیدی

نرخ بالای جابجایی کارکنان می تواند برای هر کسب و کاری مضر باشد. به همین دلیل است که در این بازار کار پس از همه گیری، باید به طور مداوم تجربه کارمندان خود را ارزیابی کنید. فرصت های یادگیری را برای کارکنان خود فراهم کنید، برنامه های انعطاف پذیری را در نظر بگیرید و بر رضایت کلی کارکنان تمرکز کنید. بر مهمترین منبع خود تأکید کنید: افرادتان.

آیا با حفظ مشکل دارید و همچنین نیاز به پر کردن موقعیت های باز دارید؟ این گزارش اطلاعاتی را که برای رقابت با کسب‌وکارهای بزرگ برای استعدادهای برتر کشور نیاز دارید، ارائه می‌کند.

 

برای مشاهده توضیحات نرم افزارهای منابع انسانی و حضور و غیاب و حقوق و دستمزد کلیک کنید.

42 نظر:

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *