راهکارهایی در خصوص پشتیبانی مشتریان

علوم کامپیوتر

راهکارهایی در خصوص پشتیبانی مشتریان

مدیریت خدمات مشتری با رشد کسب و کار شماهنگامی که برای اولین بار یک سفر حرفه ای را به عنوان یک کسب و کار کوچک آغاز می کنید، مدیریت برخی از جنبه های اداره یک شرکت آسان تر از سایر جنبه ها است. صرف نظر از صنعت، یکی از اجزای کلیدی هر کسب و کار موفق، راه حل قابل اعتماد و در دسترس خدمات مشتری است.

برای کمک به شما برای شروع، در اینجا چند مرحله و ایده کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا شرکت خود را به بهترین شکل برای زمانی که آن لحظه مهم رشد فرا می رسد آماده کنید.

هنگامی که یک شرکت در مراحل اولیه خود است، یک تیم کوچک معمولاً به دلیل تقاضای کمتر برای آن خدمات، می توانند بدون فکر زیاد خدمات مشتری را انجام دهند. اما همانطور که یک تجارت شروع به کار می کند، نیازهای مشتری رشد و تغییر خواهد کرد، و باید توجه فعال تری به توسعه و اجرای برنامه پشتیبانی مشتری هوشمند معطوف شود. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها برون‌سپاری تلاش‌های خدمات مشتری را در نظر می‌گیرند، و ما در قسمت پایین بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

برای کمک به شما برای شروع، در اینجا چند مرحله و ایده کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا شرکت خود را به بهترین شکل برای زمانی که آن لحظه مهم رشد فرا می رسد آماده کنید.

بر فعال بودن تمرکز کنید، نه واکنش پذیر

در مراحل ابتدایی توسعه کسب و کار، استفاده از یک تاکتیک ثابت پشتیبانی مشتری اغلب دشوار است زیرا دقیقاً نمی دانید مشتریان شما با چه نوع مشکلاتی روبرو خواهند شد. و برای اینکه بفهمید چه نوع کمکی باید ارائه شود، باید دوره‌ای از آزمون و خطا را تجربه کنید که در آن مشکلات در همان لحظه حل می‌شوند.

این زمان ارزشمندی برای یک شرکت است، زیرا، به خصوص در مراحل اولیه تأسیس کسب و کار کوچک، شما هنوز توانایی رسیدگی به شکایات و حل مشکلات را با گروه کوچکی از کارگران متعهد دارید. هنگامی که یک تجارت رشد کرد و تقاضا برای حمایت افزایش یافت، لزوماً آن آزادی و زمان را نخواهید داشت.

اکنون، در مرحله ابتدایی، کار سخت را انجام دهید تا بفهمید چه نوع خدماتی برای راضی نگه داشتن مشتریان و اجرای روان کسب و کار شما لازم است. در دراز مدت ده برابر خواهد شد.

فرآیندهای خدمات مشتری قابل اعتماد را ایجاد کنید

همانطور که تجارت شما رشد می کند، مهم است که جنبه های خاصی از تجارت را مشخص کنید تا همه چیز را متمرکز و سازماندهی کنید. بخش بزرگی از این امر ایجاد خطوط تماس خاص برای ارتباط با مشتری است، مانند ایجاد آدرس های ایمیل و شماره تلفن های مختلف برای بخش های مختلف. خدمات مشتری رایج ترین بخشی است که مشتریان سعی می کنند به آن دسترسی پیدا کنند، بنابراین یک سیستم بسازید و تیمی را پرورش دهید که هم برای مشتری و هم برای تجارت کار می کند.

برای مشتریان این امکان را فراهم کنید که با شرکت شما به روشی که مایلید با شما تماس گرفته شود، تماس بگیرند. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها در استفاده از ویژگی های چت زنده در وب سایت شرکت خود موفق می شوند. داشتن این ویژگی‌ها به‌راحتی در دسترس کاربران، آن‌ها را تشویق می‌کند که به‌جای تلفن، به‌صورت آنلاین با خدمات مشتری تماس بگیرند، به این معنی که نمایندگان می‌توانند به طور همزمان به چندین کاربر کمک کنند. این می تواند بهره وری را افزایش دهد و خدمات آگاهانه بالایی را به مشتریان نشان دهد.

به دنبال بازخورد مشتریان باشید

در حالی که ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، مهم است که بدانید چگونه می‌توان رویه‌های مراقبت از مشتری شما را بهبود بخشید. پس از اینکه مشتریان با تیم شما ارتباط برقرار کردند، با آنها تماس بگیرید تا از تجربه آنها مطلع شوید. یک پرسشنامه ایمیل ساده راه زیادی در به دست آوردن دانش مفید در مورد دیدگاه های کاربر دارد. بعلاوه، مشتری احساس می کند که نظرات او ارزشمند و قابل احترام است. این یک برد-برد است.

برون سپاری را در نظر بگیرید

در پایان روز، کسب‌وکارها تنها تا زمانی می‌توانند سرپا باقی بمانند که برای مشتریان خود جذاب باشند و تصمیمات مالی هوشمندانه بگیرند. و بسیاری از شرکت‌ها ممکن است به نقطه‌ای برسند که انرژی یا منابع کارمندی برای رسیدگی به میزان کامل خدمات مورد نیاز برای کمک موفقیت‌آمیز به مشتریان را نداشته باشند.

اگر این لحظه پیش آمد، بخش خدمات مشتری خود را برون سپاری کنید. ده ها مزایا و معایب برون سپاری وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری به دقت مورد بررسی قرار گیرند، اما اغلب مزایای آن بیشتر از معایب است. برون سپاری می تواند باعث صرفه جویی زیادی در شرکت ها شود که می تواند برای تقویت سایر جنبه های کسب و کار شما استفاده شود. علاوه بر این، برون سپاری این پتانسیل را دارد که تجارب کلی خدمات مشتری را هنگامی که یک شرکت قابل اعتماد به کار گرفته شود، بهبود بخشد.

به عنوان مثال، می‌توانید انتخاب کنید که به یک سرویس پاسخگویی مجازی برون سپاری کنید. انجام این کار زمان بیشتری را برای بخش خدمات مشتری شما برای پاسخ به سؤالات مشتری و پاسخ به ایمیل های مشتری آزاد می کند. یک پذیرش مجازی برای پاسخ به همه تماس‌ها، دریافت پیام‌ها و هشدار به تیم شما در مورد تماس‌هایی که نیاز به برگشت دارند، در دسترس است. آن‌ها همچنین می‌توانند هر گونه تماسی را از طرف هدر دهندگان زمان برقرار کنند تا تیم شما وقت خود را تلف نکند.

همه مشاغل کوچک رویای شکوفایی را دارند. و هنگامی که آن روز فرا رسید، آمادگی کامل برای افزایش خدمات مشتری برای موفقیت شرکت شما ضروری است.

 

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *