شرح معیارهای جبران خسارت: شروع برای موفقیت

مدیریت منابع انسانی

شرح معیارهای جبران خسارت: شروع برای موفقیت

چگونه محدوده حقوق رقابتی برای هر موقعیت در شرکت خود را می دانید؟ پاسخ: محک زدن جبران خسارت.

معیارهای جبرانی همیشه یک تمرین مهم است، اما به ویژه در شرایط فعلی عدم اطمینان اقتصادی و تورم فزاینده همراه با بازار کار بسیار رقابتی و افزایش مداوم نرخ استعفا در میان کارکنان. در مقابل این پس‌زمینه، شرکت‌ها باید حقوق کارکنان را منصفانه و رقابتی بپردازند تا در محل کار خود احساس حمایت و ارزش کنند.

معیار جبران خسارت چیست؟

محک زدن پاداش فرآیندی است که طی آن متخصصان حقوق در تیم منابع انسانی شما (HR) داده های حقوق و دستمزد را در بازار برای هر شغل خاص در شرکت شما تجزیه و تحلیل می کنند. آن‌ها در نظرسنجی‌های پاداش، مشاغل کارمندان شما را با مشاغل مشابه مطابقت می‌دهند تا تصویر دقیقی از درآمد سایر حرفه‌ای‌ها در آن نقش‌ها به دست آورند.

در ترکیب با سایر عوامل خاص شرکت، مانند اندازه، صنعت و مکان، معیار جبران خسارت ابزاری فوق‌العاده مهم است که به شما کمک می‌کند بهترین تصمیمات پرداخت را برای سازمان خود بگیرید.

چرا مهم است

درگیر شدن در این تمرین بینش مهمی را در مورد دامنه مناسب پرداخت برای کارمندان به شما می دهد و حقوق شما را با نرخ های بازار همسو می کند. این برای:

پرداخت عادلانه و مستمر به کارکنان

اجتناب از مشکلاتی مانند فشرده سازی پرداخت

ایجاد انگیزه در کارکنان و بهبود تلاش های اختیاری آنها

تشویق شفافیت در مورد تصمیم گیری و شیوه های پرداخت شما

گرفتن حقوق یک تصمیم عینی و مبتنی بر داده ها در مقابل تصمیم ذهنی

به روز ماندن در روند بازار

رقابتی ماندن در بازار کار و جذب داوطلبان شغلی با کیفیت

با حفظ رشد سریع دستمزدها و عدم پرداخت بیش از حد به کارکنان، از بودجه منابع انسانی خود محافظت کنید

معیارهای جبرانی همیشه یک تمرین مهم است، اما به ویژه در شرایط فعلی عدم اطمینان اقتصادی و تورم فزاینده همراه با بازار کار بسیار رقابتی و افزایش مداوم نرخ استعفا در میان کارکنان. در مقابل این پس‌زمینه، شرکت‌ها باید حقوق کارکنان را منصفانه و رقابتی بپردازند تا در محل کار خود احساس حمایت و ارزش کنند.

با هم، تمام مزایای معیارهای جبران خسارت می توانند تأثیر قابل توجهی بر یک تجارت داشته باشند.

چه کسی درگیر است

به طور معمول، محک زدن غرامت یک تلاش مشترک بین تیم منابع انسانی بزرگتر و متخصصان جبران خسارت است. با این حال، مشارکت مدیریت در این تمرین نیز بسیار مهم است. سهم آنها از دانش در مورد سازمان و کارکردهای شغلی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که نتایج نهایی تا حد امکان دقیق و مفید هستند، که در بخش بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

1. ارزیابی ساختار سازمانی و ایجاد شرح وظایف

نمی توان اغراق کرد که توضیحات شغلی تا چه حد برای دقت معیارهای جبران خسارت مهم است.

جزئیات عمیق در مورد ساختار سازمانی، سطوح شغل و شرح وظایف، از جمله مسئولیت‌های اصلی، مهارت‌های لازم، تجربه و الزامات آموزشی برای هر شغل، به تکمیل تصویری از اینکه یک شغل مستلزم چیست و کارمند چقدر باید ارشد باشد، کمک می‌کند.

متخصصان حقوق و دستمزدی که تجزیه و تحلیل معیار را انجام می دهند باید درک کاملی از شغل در دست داشته باشند نه فقط یک عنوان مبهم و چند نکته سطح بالا تا بتوانند نزدیک ترین مشاغل ممکن را در پایگاه داده فروشنده نظرسنجی پیدا کنند. این جایی است که مدیران و متخصصان منابع انسانی می توانند در طول این فرآیند بیشترین کمک را داشته باشند.

در حالت ایده‌آل، مدیران و منابع انسانی شرح وظایف کاملی را به همراه توضیحی درباره جایی که هر موقعیت در سلسله مراتب شرکت و سطح ارشدیت آن قرار می‌گیرد، تهیه می‌کنند و سپس این اطلاعات را در اختیار متخصصان حقوق و دستمزد قرار می‌دهند.

2. شناسایی منابع قابل اعتماد داده و تجزیه و تحلیل داده ها

بنابراین، چگونه شرکت ها دقیقاً در مورد حقوق و دستمزد در جاهای دیگر یاد می گیرند و تجزیه و تحلیل معیار را انجام می دهند؟ در بیشتر موارد، این شامل دسترسی به داده های نظرسنجی حقوق از طریق فروشندگان معتبر است. اشتراک در داده‌های فروشندگان نظرسنجی حقوق برای دریافت به‌روزترین اطلاعات، کارآمدترین روش است.

در مرحله بعد، کیفیت فروشندگان و قابلیت اطمینان داده های نظرسنجی آنها را چگونه ارزیابی می کنید؟ این عوامل را بررسی کنید:

تعداد سازمان هایی که در نظرسنجی ها شرکت می کنند

این که آیا نظرسنجی‌ها صنعت، موقعیت مکانی و انواع مشاغل شرکت شما را پوشش می‌دهند

انواع نظرسنجی ها و روش های مورد استفاده (به عنوان مثال: نظرسنجی های سنتی، انبوه، جمع سپاری یا مبتنی بر هوش مصنوعی)

سن و به موقع بودن داده های نظرسنجی

تعداد دفعات توزیع نظرسنجی ها

استفاده از منابع متعدد داده های نظرسنجی برای جمع آوری نقاط داده بیشتر، دقت نتایج شما را افزایش می دهد

نکاتی برای تطبیق موقعیت های داخلی با مشاغل خارجی

همانطور که در فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها هستید، مرور خلاصه شغل نظرسنجی برای اطمینان از مطابقت با شغل شما می تواند مفید باشد.

خلاصه مشاغل نظرسنجی چیست؟

خلاصه مشاغل نظرسنجی، شرح کوتاه و کلی از مشاغل موجود در پایگاه داده نظرسنجی حقوق و دستمزد است.

در طول این فرآیند، این نکات را در نظر داشته باشید:

کارکردهای اساسی شغل یا وظایف شغلی "اساسی" خود را به خاطر بسپارید

یک تطابق خوب آن است که حداقل 70 درصد با شغل شما مطابقت داشته باشد

بر روی کارمند متمرکز تمرکز نکنید، روی آنچه برای کار مورد نیاز است تمرکز کنید

سطح را بر اساس تجربه و تحصیلات مورد نیاز شغل تأیید کنید

به خاطر داشته باشید، خلاصه مشاغل نظرسنجی عمومی هستند. ممکن است مجبور شوید بیش از یک مورد را در نظر بگیرید تا برای شغل خود مطابقت پیدا کنید

3. فلسفه یا استراتژی جبران خسارت خود را در نظر بگیرید

شرکت شما باید یک فلسفه جبران خسارت یا یک استراتژی جبران خسارت داشته باشد که توضیح دهد چگونه شیوه های جبران خسارت شما با منابع انسانی و اهداف سازمانی و همچنین ماموریت، چشم انداز و ارزش ها مرتبط است. همچنین باید پارامترهای سیاست های جبران خسارت شما را مشخص کند.

هر تصمیمی که در مورد حقوق و دستمزد می گیرید، باید با فلسفه حقوق و دستمزد شما مطابقت داشته باشد و از استراتژی و ماموریت سازمانی شما به عنوان یک کل حمایت کند.

4. محدوده حقوق و دستمزد را تعیین کنید

هنگامی که موقعیت های شما با خلاصه مشاغل نظرسنجی مطابقت داده شد و داده های حقوق جمع آوری شد، می توانید محدوده حقوق را برای هر نقش ایجاد کنید. میزان بالا یا پایین بودن یک نامزد شغلی یا کارمند در محدوده به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله حداقل نیازهای شغلی برآورده شده، سطح تجربه و حتی محل استقرار فرد مورد نظر.

خلاصه همه چیز

محک زدن پاداش فرآیندی است که در آن متخصصان جبران خسارت با کمک متخصصان و مدیریت منابع انسانی، از شرح وظایف دقیق برای تطبیق مشاغل شرکت با مشاغل خارجی در بازار گسترده تر استفاده می کنند. این متخصصان حقوق و دستمزد با تکیه بر داده های فروشندگان معتبر بررسی حقوق، محدوده دستمزد بهینه را برای مشاغل خاص شناسایی می کنند. این تضمین می‌کند که شرکت‌ها نرخ‌های منصفانه‌ای به کارکنان پرداخت می‌کنند و در جذب و حفظ استعدادها رقابتی باقی می‌مانند و در عین حال روحیه کارکنان را بهبود می‌بخشند.

جذب و حفظ استعدادهای برتر مستلزم رویکردی جامع است، از ارائه بسته حقوق و مزایا قوی تا فرهنگ مثبت در محل کار، رهبری حمایتی و فرصت‌های یادگیری و توسعه فراوان.

 

برای مشاهده توضیحات نرم افزارهای منابع انسانی و حضور و غیاب و حقوق و دستمزد کلیک کنید.

42 نظر:

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *