عملکرد منابع انسانی چه کمکی به سازمان ها میکند؟

مدیریت منابع انسانی

عملکرد منابع انسانی چه کمکی به سازمان ها میکند؟

اکثر شرکت ها دارای یک بخش منابع انسانی هستند که اغلب با خدمات رفاهی کارکنان مرتبط است.

با این حال، این بخش و تیم آن در خدمت بسیاری از اهداف کلیدی دیگر هستند که برای مدیریت کارکنان و موفقیت سازمانی ضروری هستند.

سازمان‌های مختلف تیم‌های منابع انسانی با اندازه‌ها، ساختارها و مجموعه‌های مهارتی متفاوت خواهند داشت. اکثر شرکت‌های مدرن اکنون از نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی استفاده می‌کنند که می‌تواند فرآیندهای مختلف مانند استخدام کارمند، مدیریت حقوق و دستمزد و انطباق را خودکار کند.

HRM  مخفف چیست؟

HRM  به مدیریت منابع انسانی اشاره دارد.

عملکردی از سازمان ها که مسئول مدیریت عنصر انسانی مورد نیاز برای دستیابی به اهدافشرکت است. حتی برای سازمان‌های کوچک، داشتن (HRD) همچنان مهم است زیرا برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای کارکنان، زیرا آنها عملیات تجاری را تسهیل و تقویتمی‌کنند.

برخی از مهمترین مسئولیت های HRM عبارتند از:

استخدام، آموزش و استقرار کارکنان در مکان و زمانی که نیاز است.

توسعه، اجرا و نظارت بر سیاست هایی که بر کارکنان حاکم است.

مدیریت ارتباط بین سازمان و کارکنان آن

تضمین رضایت کارکنان

ایجاد فرصت هایی برای رشد و پیشرفت کارکنان

سازمان‌های مختلف تیم‌های منابع انسانی با اندازه‌ها، ساختارها و مجموعه‌های مهارتی متفاوت خواهند داشت. اکثر شرکت‌های مدرن اکنون از نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی استفاده می‌کنند که می‌تواند فرآیندهای مختلف مانند استخدام کارمند، مدیریت حقوق و دستمزد و انطباق را خودکار کند.

مدیریت حقوق و دستمزد منابع انسانی یک عملکرد کلیدی است زیرا شامل داده های مختلفی از جمله دستمزد ناخالص، مزایا، کسورات، پاداش ها، پرداخت مرخصی، اضافه کاری و سایر مشوق ها است.

چگونه سازمان ها عملکرد را اندازه گیری می کنند

برای تعیین اینکه آیا سازمان شما موفق است یا خیر، باید راهی برای سنجش عملکرد داشته باشید. برخی از کارشناسان دو حوزه اصلی را پیشنهاد کرده اند که در آنها می توان این عملکرد را اندازه گیری کرد.

عملکرد اقتصادی اولین ملاحظاتی است که به نتایج مالی عملیات سازمان می پردازد. این را می توان با معیارهایی مانند سود، فروش و بازگشت سرمایه (ROI) اندازه گیری کرد.

حوزه دیگر عملکرد عملیاتی است. این به شاخص های قابل مشاهده موفقیت مانند رضایت مشتری و تسلط بر بازار اشاره دارد.

به طور کلی، روش های زیادی برای اندازه گیری عملکرد سازمانی وجود دارد و شاخص های انتخاب شده اغلب به نوع کسب و کار و اهداف آن بستگی دارد. سطوحی که این عملکرد در آن ارزیابی می شود نیز اهمیت خواهد داشت. به عنوان مثال، نحوه اندازه گیری عملکرد یک کارمند به شدت با نحوه اندازه گیری عملکرد کل سازمان متفاوت است.

چگونه HRM بر عملکرد سازمان تأثیر می گذارد

 

فرآیندهای استخدام

 

مدیریت منابع انسانی مسئول جذب، استخدام، آموزش و استقرار کارکنان در جایی و زمانی که در سراسر سازمان مورد نیاز است. تنها از طریق تصمیمات استخدامی خوب است که سازمان می تواند استعدادهای مورد نیاز خود را برای عملکرد خوب تضمین کند. زمانی که نامزدهای شغلی مناسب وارد سازمان شوند، تنها در این صورت است که سازمان می تواند به اهداف خود دست یابد. دپارتمان‌های منابع انسانی باید فرآیندهای استخدامی خوبی را ایجاد کنند که به آنها امکان می‌دهد بهترین نامزدها را برای این شغل شناسایی کنند و بتوانند موقعیت‌هایی را به آنها ارائه دهند که بتوانند از استعدادهای خود به نفع سازمان بهره‌برداری کنند.

 

تعیین دستمزد

 

HRM ساختار جبرانی را توسعه می دهد که سازمان ها از آن برای پرداخت به کارکنان خود استفاده می کنند. مقادیری که آنها تعیین می کنند می تواند بر کیفیت استعدادهایی که در طول استخدام جذب می کنند تأثیر بگذارد زیرا این عاملی است که مشاغل رقیب می توانند از آن برای وسوسه کردن کارمندان استفاده کنند. لازم است تحقیقاتی در مورد سطوح دستمزد و حقوق مناسب انجام شود که سازمان را قادر می سازد تا پاداش رقابتی متناسب با وضعیت مالی و درآمد پیش بینی شده خود را ارائه دهد. هرچه حقوق رقابتی تر باشد، استعدادهای بهتری می توانند جذب شوند و در نهایت به بهبود عملکرد سازمان کمک کنند.

 

بقا

 

کارکنان مهمترین دارایی یک کسب و کار هستند. آنها چیزی هستند که به آن اجازه عملکرد و ارائه هر محصول یا خدمات مورد نیاز را به بازار هدف می دهند. مدیریت منابع انسانی این امکان را برای سازمان فراهم می کند تا کارکنانی را که برای انجام وظایف مختلف نیاز دارند استخدام کند. این کار آنهاست که به ایجاد کسب و کار کمک می کند و به آن اجازه رشد می دهد. در ازای این خدمات، مدیریت منابع انسانی سلامت کارکنان را تامین می کند.

این کار را با ارائه یک محیط کار مساعد و ایمن، سازماندهی مزایا، و تسهیل پرداخت غرامت از طریق سیستم حقوق و دستمزد، در میان بسیاری از کارکردهای دیگر، انجام می دهد. تا زمانی که نیازهای کارکنان توسط سازمان از طریق عملکرد منابع انسانی برآورده شود، سازمان به بقا و شکوفایی خود ادامه خواهد داد.

 

رشد

 

میزان رشد سازمان یکی دیگر از شاخص های عملکرد آن است. چه از نظر سود، چه حضور جغرافیایی یا سایر پارامترها، رشد یک شاخص کلیدی موفقیت است. رشد در یک سازمان توسط ایده ها و اقدامات کارکنان آن هدایت می شود.

مدیریت منابع انسانی مسئول شناسایی نواحی درون سازمانی است که دارای شکاف هستند و کارکنان مناسب برای پر کردن آن‌ها را پیدا کند. این مهارت ها و ایده هایی است که این افراد به سازمان می آورند که به گسترش آن کمک می کند.

 

برندسازی داخلی

 

مدیریت منابع انسانی مسئول ایجاد تصویری مثبت از سازمان در نزد کارکنان است. توسعه فرهنگ شرکت خوب به جذب نامزدهای شغلی با استعداد کمک می کند. هرچه کالیبر کارکنانی که یک کسب و کار استخدام می کند بهتر باشد، عملکرد بهتری تضمین می شود. بیش از ارائه حقوق بالا نیاز دارد. بهترین استعدادها اغلب به این می پردازند که سازمان در تصمیم گیری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش یک پیشنهاد شغلی، چه نوع رفاه، درمان و محیط کاری را پرورش می دهد.

 

بهره وری و رضایت کارکنان

 

راه های زیادی وجود دارد که از طریق آنها HRM می تواند بر بهره وری و رضایت کارکنان تأثیر مثبت بگذارد. ارائه گزینه های کاری انعطاف پذیر در جایی که مجاز باشد می تواند با کاهش استرس به افزایش بهره وری کمک کند. سیستم‌های مدیریت منابع انسانی حتی می‌توانند برای انجام نظرسنجی‌های کارکنان در مورد آنچه ممکن است مانع بهره‌وری آن‌ها باشد و آنچه سازمان می‌تواند برای کمک انجام دهد، مورد استفاده قرار گیرد. کارمندان از این فرصت برای ارائه نظرات خود استقبال می کنند و وقتی می بینند که پیشنهادات آنها در نظر گرفته شده و اجرا می شود، احساس رضایت می کنند.

تضادها همچنین می توانند بر بهره وری و عملکرد تأثیر بگذارند.

مدیریت منابع انسانی باید دارای مهارت های مدیریت تعارض باشد که رفتار و حل منصفانه را تضمین کند. تعارض در محل کار طبیعی است، از این رو نیاز به سیاست هایی است که راهنمایی روشنی در مورد چگونگی حل آنها ارائه دهد و در صورت لزوم، مدیریت منابع انسانی به عنوان یک میانجی وارد عمل شود.

 

مسائل مربوط به مسئولیت

 

مدیریت منابع انسانی بر بسیاری از نگرانی های مربوط به مسئولیت کسب و کار نظارت می کند. به خصوص مسائل مربوط به کارکنان، مانند تنوع، شیوه های استخدام، تبعیض، و آزار و اذیت. این مسئولیت بخش است که خط مشی هایی را تدوین و وضع کند که از هرگونه رفتار ناعادلانه جلوگیری کند. آنها همچنین باید نگرانی های بالقوه محل کار را شناسایی کنند، آنها را قبل از تشدید بررسی و حل کنند. اگر چنین شرایطی تشدید شود، به راحتی می تواند به وجهه سازمان آسیب برساند و منجر به مشکلات حقوقی شود که عملکرد سازمان را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد.

 

برای مشاهده توضیحات نرم افزارهای منابع انسانی و حضور و غیاب و حقوق و دستمزد کلیک کنید.

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *