مانیتورینگ چیست؟

علوم کامپیوتر

مانیتورینگ چیست؟

مانیتورینگ چیست؟

مانیتورینگ عملی است برای مشاهده وضعیت یک سیستم است.

 

تمامی سرور ها و وب سایت ها و سیستم های شبکه اینترنتی و یا شبکه های داخا نیاز به مانیتورینگ و مانیتور شدم دارند.

برای مثال سرور و یا سایت شما ممکن است در هر لحظه وضعیت های متفاوتی داشته باشد . شما با سرویس های مانیتورینگ میتوانید از وضعیت لحظه ای سرور و سایت و شبکه مخابراتی یا به طور کلی آپتایم (یعنی یک دوره زمانی که در طول ان یک سیستم کامپیوتر فعال است یا صحیح عمل میکند) سرور خودتان را محاحظه کنید و گزارش کامل و دقیقی به صورت جامع در اختیار داشته باشید.

این بدان معناست که هرگاه مشکلی برای وب سایت و سرور شما پیش آمد به صورت آنی سیستم های اطلاع رسانی از وضعیت آپتایم ها با خبر شوید. 

وب سایت و سرور شما دارای کاربران زیادی می باشد که با در دسترس نبودن وب سایت و قطع شدن سرور یا وب سایت لطمه فراوانی به اعتبار آن ها وارد میگردد و این موضوع موجب ناراحتی کاربران می گردد. 

به طور معمول در هر زمان که مشکلی برای سرور و یا وب سایت شما پیش آید زمانی سپری خواهد شد که متوجه مشکل وب سایت و یا سرور پینگ به سادگی پس از 1 دقیقه از طریق ایمیل و پیامک و سیستم های اطلاع رسانی دیگر از مشکل خودتان با خبر خواهید شد. 

سرور پینگ وب سایت شما را به صورت لحظه مانیتور می کند و از طریق پیامک ، ایمیل و تماس تلفنی و ... شما را از وضعیت آپتایم با خبر میسازد. 

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *