مراحل رسپانسیو نرم افزار

علوم کامپیوتر

مراحل رسپانسیو نرم افزار

responsive

با گذشت زمان ، افراد بیشتری در مقایسه با رایانه رومیزی با استفاده از دستگاه های تلفن همراه در اینترنت گشت و گذار می کنند. به تازگی ، طراحان دستگاه های تلفن همراه و صفحه کامپیوتر سعی کرده اند وبگردی واجد شرایط را در اختیار کاربران قرار دهند ، اما این امر نتوانسته است نیازهای کاربران را که در معرض چیدمان سنتی وب سایت قرار دارند تأمین کند. بنابراین ، نیاز به تغییر طراحی وب واکنش گرا وجود دارد که می تواند بسته به اندازه و وضوح صفحه نمایش مختلف از بزرگترین اندازه صفحه نمایش به کوچکترین در دستگاه های تلفن همراه تغییر شکل دهد. بنابراین ، کاربران در معرض بهترین تجربه نمایش محتوای بصری در دستگاه یا پلتفرمی قرار می گیرند که در آن مشاهده می کنند. این امر هنگامی اهمیت بیشتری می یابد که کاربران در حال مطالعه بر روی وب سایت ها و صفحات آموزشی باشند تا تمرکز ، انگیزه و عملکرد خود را در مطالعه کاهش ندهند زیرا طراحی وب پاسخگو به طور خودکار طرح صفحه را تغییر می دهد ، اندازه تصاویر را تغییر می دهد یا آنها را متناسب برش می دهد.
امروزه با توجه به میزان بالای جستجو کنندگان موبایلی برای جستجوی وب سایت ها، گوگل به کلیه صاحبان وب سایت ها توصیه می نماید وب سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی نمایند و سازگاری نمایش وب سایت در موبایل و تبلت را بررسی نمایند که این مورد را می توانید در مقاله Make your site mobile-friendly گوگل مطالعه نمایید. برای طراحی نسخه موبایلی وب سایت سه روش وجود دارد که اولی طراحی سایت ریسپانسیو، دومی طراحی قالب جداگانه با موبایل و سومی طراحی سایت سازگار با موبایل در آدرس جداگانه می باشد که حتی گوگل به مدیران سایت ها توصیه می نماید طراحی سایت ریسپانسیو بهترین روش سازگاری سازی وب سایت با موبایل می باشد که این مورد را نیز می توانید در مقاله Select your mobile configuration مطالعه نمایید.
Bounce Rate به میزان درصدی از بازدید کنندگان وب سایت گفته می شود که پس از ورود به وب سایت از آن خارج می شوند که هر چه این درصد کمتر باشد به معنای آن است که وب سایت بهتر عمل می نماید. وجود نسخه موبایلی وب سایت باعث کاهش Bounce Rate وب سایت می گردد زیرا استفاده کاربران موبایلی و تبلتی پس از ورود به وب سایت به راحتی می توانند به گردش خود در سایت ادامه دهند و سایت را مطالعه نمایند حال آنکه در صورتی که وب سایت نسخه موبایلی نداشته باشد و نیاز باشد کاربر بزرگنمایی و اسکرول انجام دهد تا مطالب وب سایت را رویت نماید ممکن است سریعا از سایت خارج گردد زیرا که به راحتی نمی تواند به مطالب وب سایت دسترسی داشته باشد که همین مورد باعث افزایش Bounce Rate وب سایت می گردد. امروزه Bounce Rate جزو مهترین فاکتورهای موتورهای جستجوی سایت ها است و هر چه وب سایت Bounce Rate کمتری داشته باشد رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت در نتیجه می بایست برای رونق کسب و کار وب سایت خود در محیط اینترنت Bounce Rate خود را پایین نگاه دارد و طراحی نسخه ریسپانسیو وب سایت یکی از راه های کاهش Bounce Rate می باشد.
وب سایت ریسپانسیو خود را در کلیه سایز های مختلف مرورگر صفحه سازگار می نماید و در حقیقت کلیه رزولوشن های صفحه را پشتیبانی می نماید. محتوا و تصاویر با توجه به سایز صفحه سازگار می گردند و کاربر می تواند به راحتی و بدون نیاز به بزرگنمایی و اسکرول صفحه وب سایت را مطالعه نماید
همه صاحبان سایت ها در تلاش برای ایجاد حس و تجربه بهتر کاربران خود از وب سایت هستند و ساخت سایت ریسپانسیو باعث ایجاد حس بهتر در کاربران می گردد زیر کاربران پس از ورود به وب سایت جدا از آنکه با چه وسیله ای وارد وب سایت شوند این حس به ایشان منتقل می گردد و این وب سایت برای ایجاد حس بهتر در کاربران خود برنامه ریزی نموده است و کاربر تجربه بهتری از وب سایت خواهد داشت. زمانی که شما وب سایت خود را ریسپانسیو می سازید وب سایت شما به بهترین نحو به کاربر شما ارائه می گردد و در نتیجه احساس رضایت بیشتری در کاربران وب سایت شما ایجاد می گردد.
دو روش دیگر برای سازگار سازی وب سایت در موبایل و تبلت وجود دارد که یکی ایجاد قالب جداگانه برای نسخه موبایلی و دیگری ایجاد وب سایت کاملا جداگانه برای موبایل و تبلت می باشد که در هر دو حالت در صورتی که شما قصد تغییرات در سایت خود را داشته باشید در دو حالت دیگر لازم است تغییرات خود را در سایت ها موبایلی خود نیز انجام دهید حال آنکه در طراحی وب سایت ریسپانسیو کافی است تغییرات خود را فقط بر روی یک قالب و یک وب سایت انجام دهید که همین موضوع مدیریت سایت های ریسپانسیو را ساده می سازد.

طراحی وب سایت واکنش گرا (RWD) یک رویکرد توسعه وب است که بسته به اندازه صفحه نمایش و جهت دستگاهی که برای مشاهده آن استفاده می شود ، تغییرات پویایی در ظاهر وب سایت ایجاد می کند.
  • Bounce Rate کمتر وب سایت
  • انعطاف وب سایت
  • تجربه بهتر کاربر از وب سایت
  • آسان در مدیریت

افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری Conversion Rates

نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری یا Conversion Rates به درصد خرید و یا سفارش کالا یا خدمات از سایت شما گفته می شود که هر چه این عدد بیشتر باشد به این معنا می باشد که وب سایت فروش بیشتری داشته است. کلیه صاحبان سایت ها در تلاشند تا این عدد را افزایش دهند. ریسپانسیو بودن وب سایت باعث می گردد تا نیاز نباشد کاربران وب سایت شما برای خرید و سفارش کالا حتما از کامپیوتر و تبلت استفاده نمایند و بتوانند به راحتی با استفاده از موبایل و تبلت خرید خود را انجام دهند. همین مورد باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش میزان نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری خواهد گردید.

امکان تبلیغ در مکان های ویژه موبایل و تبلت

پیام رسان ها و نرم افزارها، شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، وایبر، لاین، واتس آپ، اینستاگرام و .. وجود دارند که توسط کاربران موبایلی مورد استفاده قرار می گیرند و در صورتی که وب سایت شما به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد می توانید در این مکان ها نیز تبلیغات انجام دهید و با کلیک بر روی تبلیغات شما کاربران در همان موبایل وارد وب سایت شما می گردند که نمایش مناسبی در موبایل دارد و در حقیقت ریسپانسیو بودن وب سایت به شما فرصت های بیشتری برای تبلیغات می دهد.

قیمت مناسب

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو قیمت مناسب تری از جهت راه اندازی و همچنین نگهداری برای سازگاری در موبایل نسبت به دو روش دیگر طراحی نسخه موبایلی وب سایت دارد زیرا که تمامی کاری که از بابت ریسپانسیو سازی انجام می گردد معمولا از طریق اضافه نمودن کدهای HTML و CSS در وب سایت انجام می گردد حال آنکه در دو روش دیگر عملا شما یک قالب و یا سایت دیگر برای پیاده سازی و نگهداری دارید که هزینه وب سایت شما را دو چندان می نماید.

جلوگیری از محتوای تکراری

در طراحی سایت ریسپانسیو آدرس صفحات وب سایت در موبایل و کامپیوتر یکسان می باشد و سایت دچار مشکل محتوای تکراری نخواهد گردید حال آنکه در صورتی نسخه جدااگانه با آدرس متفاوت برای نسخه موبایلی خود ایجاد نمایید ممکن است وب سایت شما دچار مشکل محتوای تکراری گردد.

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *