پشتیبانی چیست؟

علوم کامپیوتر

پشتیبانی چیست

پشتیبانی چیست؟

هر گونه عملیاتی که در جهت بهبود رویکرد نرم افزار ، نگهداری نرم افزار و رفع‌ ایرادات نرم افزارانجام شود، در دسته خدمات پشتیبانی نرم افزار جای می‌گیرد. خدمات پشتیبانی برای نرم افزار  را می‌توان در دو دسته خدمات پشتیبانی سخت افزار نرم افزار و خدمات پشتیبانی نرم افزار در نظر گرفت.

داشتن یک پشتیبان حضوری می‌تواند از به وقوع پیوستن مشکلاتی که شاید کل سیستم را به خودش درگیر کند بکاهد.

برخورداری از خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری مختص به زمان خاصی نمی‌شود به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در سازمان‌های نسبتا بزرگ و حتی متوسط از یک پشتیبانی حضوری حتما استفاده کنید.

خدمات پشتیبانی سخت افزار چیست؟

به تمام مجموعه اقداماتی که برای بهبود عملکرد، ارتقاء، افزایش سرعت، رفع خرابی و… روی سخت افزار انجام می‌شود خدمات پشتیبانی سخت افزاری گفته می‌شود.مواردی مانند تعویض یک تجهیز خراب ، ارتقاء یک سیستم سخت افزاری در و همه و همه جزو خدمت‌های پشتیبانی سخت افزاری  به حساب می‌آید.

 

خدمات پشتیبانی نرم افزار چیست؟

به هرگونه نصب نرم افزار، به روز رسانی و آپدیت نرم افزاری، پیکربندی نرم افزار و… خدمات پشتیبانی نرم افزاری اطلاق می‌شود. تنوع خدمات پشتیبانی نرم افزاری بسیار زیاد است. داشتن یک پشتیبان که توانایی به روزرسانی، پیکربندی و رفع ایرادات موجود را داشته باشد برای سازمان‌ها به ویژه سازمان‌هایی که مختل شدن آن باعث ضرر می‌شود لازم و ضروری است.

پشتیبان حضوری

عموما در سازمان‌های بزرگ نیاز به پشتیبان حضور امری اجتناب ناپذیر است. وجود کلاینت‌های مختلف و همچنین ایجاد سوالات و مشکلات مختلف ، آموزش کارکنان جدید، رفع ایرادات  و… در این گونه از سازمان‌ها داشتن یک پشتیبان حضوری را می‌طلبد.

وظایف پشتیبانی حضوری چسیت؟

یک پشتیبان حضوری نرم افزار وابسته به بزرگی نرم افزار وظایف مختلفی را برعهده دارد. از جمله این وظایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پیکربندی
  •  چک مداوم به لحاظ عدم وجود مشکل
  • رفع نواقص موجود
  • بروز رسانی سخت افزار و نرم افزارها
  •  آموزش کارکنان جدید
  •  و... 

 

پشتیبان غیر حضوری

در شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک به دلیل آن که مشکلات  به ندرت اتفاق می‌افتد و حضور یک پشتیبان به صورت دائم در شرکت می‌تواند هزینه‌های زیادی را روی دست شرکت بگذارد. به همین دلیل اگر مشکل موجود در شرکت شما کوچک است پیشنهاد می‌شود که از خدمات پشتیبانی غیر حضوری استفاده کنید.

 

وظایف پشتیبانی غیر حضوری چیست؟

یک پشتیبان غیر حضوری هم باید روزهایی از ماه را به صورت حضوری در مجموعه شما حضور داشته باشد تا بتواند به درستی مشکلات موجود را بررسی کند و در صدد رفع آن‌ها بر آید. در حالت کلی وظایف یک پشتیبان غیر حضوری  موارد زیر خواهد بود.

  •  بررسی امنیت از راه دور
  • حضور یک الی چند روزه در طول ماه برای سنجش عملکرد نرم افزار
  •  اطلاع دقیق از مشکلات نرم افزار سازمان و رفع آن‌ها
  •  ارائه آموزش از راه دور به کارکنان جدید

و ... 

 

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *