چگونه در مورد حقوق و دستمزد مذاکره کنیم؟

مدیریت منابع انسانی

چگونه در مورد حقوق و دستمزد مذاکره کنیم؟

قوانین خانه مذاکره حقوققوانین خانه مذاکره حقوق

برخی از شرکت‌ها برای هر موقعیتی، نمرات حقوقی دارند، و بنابراین کارمند جدید شما یک پیشنهاد حقوقی دریافت می‌کند که درصدی از نمره‌ای است که برای آن واجد شرایط است.

بعد از پیدا کردن کارمند خود زمان شروع مرحله مذاکره حقوق فرا می رسد.

اما چه اتفاقی می افتد اگر بسته غرامتی که به او پیشنهاد می کنید آن چیزی نباشد که او انتظار داشت. آیا تسلیم می‌شوی و اجازه می‌دهی او برود؟ یا پیشنهاد خود را افزایش می دهید؟

اغلب، تا حد زیادی به فرآیندها و رویه های داخلی که شرکت شما در حال اجراست بستگی دارد.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه رسیدگی به مذاکره حقوق وجود دارد.

قوانین خانه مذاکره حقوق

برخی از شرکت‌ها برای هر موقعیتی، نمرات حقوقی دارند، و بنابراین کارمند جدید شما یک پیشنهاد حقوقی دریافت می‌کند که درصدی از نمره‌ای است که برای آن واجد شرایط است.

با این حال، مهم است که محدودیت های داخلی خود را در طول مذاکره حقوق در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر دو کارمند در یک بخش یک کار را انجام می دهند، نباید باهم اختلاف حقوقی داشته باشند.

باید تعادلی بین آنچه که می‌توانید به کاندیداها ارائه دهید و آنچه که نامزدها روی میز می‌آورند وجود داشته باشد. اگر آنها مجموعه ای منحصر به فرد از مهارت ها را به ارمغان بیاورند که به طور قابل توجهی با سایر افراد در بخش متفاوت است، پس ارائه پول بیشتر به آنها احتمالاً نگرانی ایجاد نخواهد کرد.

هر زمان که فردی را خارج از شرکت استخدام می کنید، می خواهید همه عوامل را ارزیابی کنید و یک مرور کلی در سطح بالا داشته باشید:

آنچه نامزد می آورد روی میز

نیازهای بخش چیست

آنچه بودجه اجازه می دهد

نکته مهم این است که کاندیدای عالی خود را در مذاکرات حقوق از دست ندهید. در بسیاری از مواقع چیزی که باعث می‌شود یک کارفرما یک نامزد را از دست بدهد، شکاف حقوقی است .

آیا واقعاً می خواهید نامزد ایده آل خود را از دست بدهید؟

با دقت قدم بردارید

هر چیزی که می‌خواهید ارائه دهید، می‌خواهید مطمئن شوید که بهترین کار خود را انجام می‌دهید و باید بهترین و معقول ترین پیشنهاد خود را ارائه دهید.

گزینه های مقرون به صرفه

اگر در تنگنای پول نقد هستید و نمی توانید به استخدام های جدید خود حقوق سنگینی بپردازید، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از جمله در مذاکره حقوق خود در نظر بگیرید که می تواند به پر کردن شکاف مالی کمک کند.

یکی از راه ها ارائه مزایای حمایت شده توسط کارفرما است، مانند بیمه درمانی و حساب های پس انداز بازنشستگی، که در آن شما درصدی از حق بیمه و هزینه ها را پوشش می دهید. همچنین، به جای نیاز به دوره انتظار مزایای استاندارد 90 روزه، شاید بتوانید آن را به 30 روز کاهش دهید.

آیا شرکت شما طرح تلفن همراه یا تخفیف شرکتی ارائه می دهد؟ آیا لپ‌تاپ یا هر نوع تجهیزات الکترونیکی را پیشنهاد می‌کنید که می‌تواند برای استفاده شخصی نیز استفاده شود؟

هر گونه انعطاف ممکن در برنامه کاری فرد، مانند کار در خانه دو روز در هفته، که می تواند به کاهش هزینه رفت و آمد کمک کند و برای برخی از کاندیداها بسیار جذاب باشد.

عناصر غیر پولی زیادی وجود دارد که می‌توانید در کل پیشنهاد شغلی یک نامزد بگنجانید تا تمرکز را از دلار و سنت دور کنید.

با این حال، شما واقعاً فقط در صورتی باید به عناصر غیر پولی نگاه کنید که توانایی پرداخت حداقل حقوق مورد نیاز نامزدها را ندارید.

شما همچنین باید نقطه خروج خود را بدانید ، نه حداقلی که می توانید بپردازید، بلکه حداکثر.

تبلیغات داخلی

همه شرکت‌ها باید یک خط‌مشی «درخواست برای انتقال» داشته باشند تا کارکنان بدانند در صورتی که بخواهند برای موقعیت دیگری در سازمان درخواست دهند، چه چیزی از آنها خواسته می‌شود.

قبل از ایجاد یک خط مشی، باید:

ارزیابی کنید که چگونه شرکت شما محدوده حقوق را در حال حاضر تعیین می کند.

یک برنامه کاربردی برای انتقال ایجاد کنید و آن را برای همه کارمندان در دسترس قرار دهید.

فرآیندی را برای تصمیم گیری در مورد چگونگی واجد شرایط بودن کارکنان فعلی برای انتقال به موقعیت دیگری تعیین کنید. به عنوان مثال، آیا کارمندان قبل از اینکه واجد شرایط انتقال شوند، باید شش ماه در شرکت باشند؟ یا اینکه قبل از واجد شرایط بودن برای موقعیت های جدید، باید یک سال در موقعیت فعلی خود باشند؟

به سایر استانداردهای صلاحیتی که باید در نظر گرفته شوند فکر کنید، مانند اینکه آیا کارکنان شما در وضعیت خوبی با شرکت هستند یا خیر. آیا آنها در نقش فعلی خود کار خوبی انجام داده اند؟ آنها در مورد بررسی عملکرد خود در سال گذشته چگونه عمل کردند؟ آیا آنها حداقل استانداردها را برای نقش فعلی خود رعایت می کنند؟ و مهمتر از همه، آیا حداقل شرایط لازم برای مصاحبه برای موقعیت های جدید را دارند؟

نکات نهایی مذاکره حقوق

وقتی به آن می رسد، در پایان نباید هیچ غافلگیری وجود داشته باشد. صحبت های خود را در مورد حقوق و دستمزد با کاندیدای بالقوه پیشاپیش انجام دهید و تا جایی که ممکن است همه چیز را شفاف نگه دارید.

اما اگر به طور کامل درک کرده باشید که چه چیزی برای متقاضیان شما مهم است و رانندگان آنها چه هستند، در اولین بار کار بهتری را برای جمع آوری یک بسته جبرانی محبوب انجام خواهید داد.

به این ترتیب شما حتی نباید مذاکره کنید.

 

برای مشاهده توضیحات نرم افزارهای منابع انسانی و حضور و غیاب و حقوق و دستمزد کلیک کنید.

 

42 نظر:

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *