چگونه یک آگهی شغلی عالی بنویسیم: 7 نکته هوشمندانه

مدیریت منابع انسانی

چگونه یک آگهی شغلی عالی بنویسیم: 7 نکته هوشمندانه

بسیاری از سازمان ها هنگام ارسال یک فرصت شغلی مرتکب اشتباهات رایج و بالقوه پرهزینه می شوند. اگر نمی خواهید در میان آنها باشید، مهم است که به یاد داشته باشید که آگهی های شغلی اغلب اولین برداشت متقاضی از کسب و کار شما است.

درست همانطور که ده ها یا صدها رزومه را بررسی می کنید، هر متقاضی احتمالاً تعداد شرکت ها و فرصت های شغلی زیادی را بررسی می کند. و آگهی‌ها و توضیحات شغلی شما عامل تعیین‌کننده‌ای برای نامزدها هستند که تصمیم می‌گیرند با چه کسی درخواست دهند.

آیا آگهی های شغلی شما باعث می شود شرکت شما بهترین نامزدها را از دست بدهد؟ آیا می خواهید بدانید که چگونه یک آگهی شغلی عالی بنویسید نوعی که به شرکت شما کمک می کند از رقبا متمایز شود؟

برای جذب استعدادهای برتر، بسیار مهم است که پست‌ها و توضیحات شغلی خود را مختصر و در عین حال تا حد امکان جذاب کنید. این در هر اقتصادی مهم است، اما در یک بازار کار فشرده حتی حیاتی تر است.

درست همانطور که ده ها یا صدها رزومه را بررسی می کنید، هر متقاضی احتمالاً تعداد شرکت ها و فرصت های شغلی زیادی را بررسی می کند. و آگهی‌ها و توضیحات شغلی شما عامل تعیین‌کننده‌ای برای نامزدها هستند که تصمیم می‌گیرند با چه کسی درخواست دهند.

بنابراین، چگونه می‌توانید مطمئن باشید که آگهی‌های شغلی عالی می‌نویسید که شما را از رقبا متمایز می‌کند و بهترین و باهوش‌ترین جویندگان کار را جذب می‌کند؟

با این هفت مرحله هوشمندانه در مورد نحوه نوشتن یک آگهی شغلی عالی برای بهبود فوری شروع کنید.

1-تفاوت بین آگهی های شغلی و شرح شغل را بدانید

یکی از اشتباهات اساسی که بسیاری از کارفرمایان مرتکب می‌شوند این است که به سادگی شرح شغل سندی که برای تعریف موقعیت داخلی سازمان و برای ارزیابی عملکرد استفاده می‌شود  و ارسال آن به صورت آنلاین است.

مشکل این رویکرد این است که شما از سندی استفاده می کنید که عمدتاً برای اهداف داخلی استفاده می شود و از آن برای مخاطبان خارجی استفاده می کنید.

شرح شغل شامل فهرستی دقیق از تمامی مسئولیت ها و الزامات موفقیت در یک موقعیت خاص است. به عنوان مثال، «20 تماس سرد در هفته» و «با 10 مشتری در هفته ملاقات کنید» عباراتی هستند که ممکن است در شرح شغل ببینید.

در مقایسه، یک آگهی شغلی یک ابزار بازاریابی است که باید تصویری از کار کردن برای شرکت شما در نقشی که دارید به تصویر بکشد.

شرح شغل معمولاً بیانی خشک از مسئولیت ها است. یک آگهی شغلی باید کسی را در مورد شرکت شما هیجان زده کند و آنها را ترغیب کند تا برای موقعیت آزاد شما درخواست دهند.

با این اوصاف، پست شغلی شما همچنان باید مهارت ها و وظایف مورد نیاز برای یک نقش را مشخص کند. اما آنها باید به گونه ای ارائه شوند که با نامزدهای احتمالی طنین انداز شود و آنها را وادار کند که برای شما کار کنند.

2-به عناوین شغلی سنتی پایبند باشید

برخی از شرکت‌ها عناوین شغلی ایجاد می‌کنند که قصد دارند سرگرم کننده باشند یا بیانگر بی‌اعتنایی به سنت باشند.

اگر کسب و کار شما از عناوینی مانند «نینجای بازاریابی» و «گورو داده» در آگهی‌های شغلی آنلاین استفاده می‌کند، ممکن است به قیمت یافتن نامزدهای واجد شرایط باشد.

استفاده از این نوع عناوین شغلی عجیب و غریب ممکن است حال و هوای محیط کار را کاهش دهد. اما جویندگان کار احتمالاً با استفاده از عناوینی مانند "مدیر بازاریابی" یا "مدیر داده های استراتژیک" جستجو می کنند، به این معنی که پست شما در صفحه نتایج موتور جستجوی آنها (SERP) ظاهر نمی شود.

عناوین شغلی نامشخص برای بهینه سازی موتورهای جستجو مضر هستند. موتورهای جستجو و وب سایت های فهرست شغلی از الگوریتم هایی برای کمک به انتخاب مرتبط ترین نتایج جستجو استفاده می کنند. هنگامی که متقاضیان برای بازگشایی جستجو می کنند، عناوین گیج کننده یا غیر استاندارد در نتایج پایین تر ذکر می شوند یا اصلاً وجود ندارند.

به یاد داشته باشید، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید عنوان شغلی داخلی شما باید همان عنوان شغلی باشد که هنگام ارسال فرصت استفاده می کنید. از یک عنوان شغلی سنتی استفاده کنید که نامزدهای آینده نگر آن را درک می کنند و می توانند هنگام جستجو پیدا کنند.

شما متقاضیان بهتری خواهید داشت، برند کارفرمای خود را تقویت خواهید کرد و شهرت شرکت خود را تقویت خواهید کرد. اگر به کمک نیاز دارید، تحقیق کنید تا بفهمید کدام عنوان شغلی با شغل شما مناسب تر است و از آن عنوان برای جذب بهترین نامزدها استفاده کنید.

3-از اصطلاحات صنفی، زمزمه ها، قانونی، کلیشه ها و عامیانه خودداری کنید

به خصوص اگر برای شغلی استخدام می‌شوید که کاملاً آن را نمی‌دانید، تکیه کردن به اصطلاحات کلیشه‌ای آسان است. با این حال، آگهی‌های شغلی مملو از زبان پیچیده، مبهم یا غیررسمی غیرضروری برای کارمندان بالقوه غیرفعال است.

واژه‌های پرمخاطب مانند «راه‌انداز خود»، «اهرم»، «اجرا»، «پتانسیل رشد فوق‌العاده» و «ویروسی» در توضیح موقعیت یا زندگی یک نامزد در صورتی که برای شرکت شما کار کنند، کمی توضیح می‌دهند.

کلیشه ها و اصطلاحات عامیانه نیز ممکن است دارای معانی ناخواسته باشند یا برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، "سریع" ممکن است به عنوان "کار بیش از حد برای افراد بسیار کمی" تفسیر شود. ممکن است برای نامزدها "رئیس خود باشید" به نظر برسد که سرپرست آنها هرگز برای آنها وقت نخواهد داشت.

و انتظارات جویندگان کار از معنای "با انگیزه بالا" ممکن است بسیار متفاوت از انتظارات شما باشد.

به یاد داشته باشید، یک شرح شغل واضح و دقیق، سردرگمی در مورد اینکه چه نقشی باید باشد و اینکه آیا متقاضی احتمالاً مناسب است را از بین می برد.

4-کلمات اختصاریرا حذف کنید

به جز چند استثنا، ایده خوبی است که از کلمات اختصاری در آگهی های شغلی خود اجتناب کنید.

حتی کلمات اختصاری و مخفف های صنعتی نیز باید به حداقل برسد تا خوانایی و نتایج جستجو بهبود یابد.

اختصارات به این معنی نیست که فهرست شما پست نمی شود یا قابل جستجو نخواهد بود. اما یافتن شما برای متقاضیان احتمالی دشوارتر خواهد بود. این می تواند به شانس شما برای رسیدن به واجد شرایط ترین نامزد آسیب برساند.

5-فرهنگ و مأموریت شرکت خود را بفروشید

از لحاظ تاریخی، نامزدها مجبور بودند خود را به یک شرکت بفروشند  توضیح دهند که چرا آنها بهترین فرد برای این شغل هستند.

در سال های اخیر، یک تغییر رخ داده است. اکنون، ما در دورانی هستیم که نامزدها از شما انتظار دارند که آنها را در شرکت خود بفروشید.

به عنوان کارفرما، باید فورا توجه آنها را جلب کنید.

اگر آگهی شغلی شما خیلی خفه کننده یا رسمی باشد، نامزدها فرهنگ شرکت شما را زیر سوال می برند. اگر تصمیم بگیرند برای شما کار کنند (و استخدام شوند) ممکن است باور کنند که این بازتابی از تجربه کاری آینده آنهاست.

به عنوان مثال، از نظر یک نامزد، یک آگهی شغلی نوشته شده به طور رسمی ممکن است نشان دهنده فضای غیر دوستانه ای باشد که در آن کارکنان تحت قوانین سختگیرانه و محدودیت های فراوانی قرار دارند.

و فروش شرکت شما به پست شغلی آنلاین ختم نمی شود.

داشتن یک حضور قوی در وب به همان اندازه مهم است و اینکه پست شغلی و وب سایت شما هر دو به طور دقیق فرهنگ و مأموریت شرکت شما را منعکس کنند. اگر اولین بازرسی را با یک آگهی شغلی کوتاه و جذاب گذرانده اید، باید برای حرکت بعدی نامزدهای خود آماده باشید بازدید از وب سایت و پروفایل های رسانه های اجتماعی خود.

6-تصحیح برای املا، دستور زبان و سوگیری ناخواسته

اشتباهات تایپی و شرح شغل نامشخص متقاضیان را ترسانده و می تواند به اعتبار شرکت شما آسیب برساند. آیا برای یک فرصت شغلی که به دنبال شخصی "قادر به خراب کردن دفتر است" درخواست می دهید؟ در مورد درخواست برای موقعیت "مصرف مجدد" یا "مدیر خرید" چطور؟

نامزدهای احتمالی شما نیز این کار را نمی کنند.

اشتباهات املایی و گرامری شرکت شما را بی اعتبار می کند، خوانایی آگهی های شغلی شما را کاهش می دهد و موقعیت شما را در جستجو دشوار می کند.

7-آن را موبایل پسند کنید

اکثر مردم در حال حاضر از گوشی های هوشمند خود برای بخش قابل توجهی از وبگردی خود استفاده می کنند. این به این معنی است که هر متقاضی بالقوه احتمالاً پست شغلی شما را در تلفن خود خواهد خواند.

به همین دلیل است که آگهی‌های شغلی شما باید سازگار با موبایل باشد. این صفحه نمایش های کوچک به شما نیاز دارند که از کلمات کمتر، پاراگراف های کوتاه تر و پیام های مختصر استفاده کنید. نیازی به ذکر تاریخچه شرکت شما از زمان تاسیس آن نیست.

آگهی‌های کاری که بیش از حد طولانی هستند نادیده گرفته می‌شوند زیرا نامزدها از پیمایش خسته می‌شوند و به فهرست بعدی می‌روند. هرچه زمان اسکرول کوتاهتر باشد، بهتر است.

مهم است که به خاطر داشته باشید که بسیاری از جستجوگران کار متن مقدماتی شما را دور می زنند و مستقیماً به شرح شغل و الزامات می روند. یک آگهی شغلی عالی، تصویری سریع از شغل، با ضروری ترین جزئیات را ترسیم می کند و شامل وب سایت شرکت شما می شود.

اگر موقعیت شغلی جالب به نظر می رسد، نامزدها می خواهند درباره شرکت و فرهنگ آن در وب سایت یا صفحه مقصد شغلی شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

زمانی که در حال انجام آن هستید، به‌روزرسانی پست‌های شغلی قدیمی‌تر را به‌عنوان سازگار با موبایل در نظر بگیرید، حتی اگر موقعیتی در حال حاضر باز نیست. به این ترتیب، اگر یک کارمند ترک کند یا باید یک موقعیت را دوباره پر کنید، آماده هستید.

 

برای مشاهده توضیحات نرم افزارهای منابع انسانی و حضور و غیاب و حقوق و دستمزد کلیک کنید.

42 نظر:

نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *