کاشت ایمپلنت فوری چیست؟

دندانسازی

کاشت ایمپلنت فوری چیست؟

کاشت ایمپلنت فوری زمانی است که ایمپلنت همزمان با کشیدن دندان طبیعی کاشته می شود. 

یک ایمپلنت دندان معمولاً بیشتر از یک پل دندانی یا پروتز جزئی هزینه دارد، اما ثبات و پشتیبانی فک عالی را ارائه می‌کند و برای ماندن در محل به دندان ‌های مجاور یا مکش متکی نیست.

کاشت ایمپلنت فوری چیست؟

اگر دندانی آسیب دیده یا پوسیده دارید، ممکن است در همان روز آن را خارج کرده و با ایمپلنت فوری جایگزین کنید.

کاشت ایمپلنت فوری زمانی است که ایمپلنت همزمان با کشیدن دندان طبیعی کاشته می شود. ایمپلنت های دندانی فوری می توانند روند بهبودی را سریع کنند، لبخند شما را بازگردانند و در عین حال از سلامت دهان و دندان شما نیز حمایت کنند و از تحلیل استخوان فک جلوگیری کنند.

بارگذاری فوری ، شامل قرار دادن یک ترمیم ظرف 48 ساعت پس از کاشت ایمپلنت است. در صورتی که ثبات اولیه کافی به دست آید، می توان آن را اعمال کرد، برای ترمیم تک دندان، این به عنوان موقتی سازی فوری شناخته می شود.

این تکنیک در پاسخ به تقاضای فزاینده بیماران برای درمان سریعتر و زمان رسیدن به دندان سریعتر توسعه یافته است.

چرا ایمپلنت های فوری را انتخاب کنیم؟

اگر نیاز به کشیدن دندان دارید، جایگزینی آن با ایمپلنت دندان در همان روز می تواند ظاهر لبخند شما را حفظ کند و از مشکلات مرتبط با از دست دادن موقت دندان مانند مشکلات در خوردن یا صحبت کردن، جابجایی دندان ها و ... جلوگیری کند.

یک ایمپلنت دندان معمولاً بیشتر از یک پل دندانی یا پروتز جزئی هزینه دارد، اما ثبات و پشتیبانی فک عالی را ارائه می‌کند و برای ماندن در محل به دندان ‌های مجاور یا مکش متکی نیست

ایمپلنت فوری دندان چندین مزیت دارد:

حذف و تعویض در همان روز

زمان درمان سریعتر

زمان بهبودی سریعتر

اختلال کمتری در برنامه شما

ایمپلنت های فوری چگونه قرار می گیرند؟

کشیدن دندان و جایگزینی آن با ایمپلنت فوری دندان در یک جلسه انجام می شود.

 این می تواند با استفاده از یکی از دو روش:

 با دست آزاد یا با استفاده از جراحی با هدایت دیجیتال انجام شود. قبل از جراحی، از دهان و فک شما یک اسکن استخوان CBCT سه بعدی می گیریم تا بتوانیم موقعیت دقیق دندان را ببینیم و از پایانه های عصبی یا سینوس ها جلوگیری کنیم و دندان شکسته برداشته می شود ایمپلنت تیتانیومی در سوکت خالی قرار می گیرد.

اباتمنت تیتانیومی روی ایمپلنت نصب می شود تا از تاج دندان حمایت کند و ظاهر، احساس و عملکرد دندان از دست رفته شما را بازیابی کند

دو تا سه ماه پس از جراحی، ایمپلنت با دندان از دست رفته ترکیب می شود.

اگر دندانی را در جلوی دهانتان تعویض می‌کنید، ممکن است همزمان یک تاج به ایمپلنت دندان بچسبانید، بنابراین با دندان از دست رفته به خانه نخواهید رفت.

چرا جراحی ایمپلنت با هدایت دیجیتال را انتخاب کنیم؟

جراحی ایمپلنت با هدایت دیجیتال اختیاری است. این نوعی جراحی است که به دندانپزشک امکان می دهد ایمپلنت های دندانی را با استفاده از یک راهنمای جراحی چاپ سه بعدی برای نتایج بهتر درمان قرار دهد. قرار دادن ایمپلنت به اندازه یک میلی متر از موقعیت ایده آل می تواند بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد. با استفاده از جراحی هدایت شده، بسیاری از حدس ها حذف می شوند. در اینجا چند دلیل برای در نظر گرفتن جراحی ایمپلنت با هدایت دیجیتال آورده شده است:

نتیجه دقیق‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر

زمان جراحی سریع‌تر

 زمان بهبودی سریع‌تر

درمان تهاجمی کمتر توصیه شده برای موارد پیچیده

چه نوع ایمپلنتی بهتر است؟

ایمپلنت دندان بلافاصله پس از کشیدن دندان گذاشته می شود و تا زمان بهبودی دهان با روکش موقت پوشانده می شود. اگر استخوان فک کافی برای حمایت از ایمپلنت دندانی وجود ندارد، ممکن است پیوند استخوان را برای ساختن آن توصیه کنیم، این می‌تواند در طول جراحی مرحله اول انجام شود. ممکن است ایمپلنت دندان All-On-4را توصیه کنیم که یک قوس کامل را ظرف پنج روز پس از جراحی جایگزین می کند.

All On 4 چیست و چه فرقی با مدل کاشت مرسوم دارد؟

All On 4 یک روش ایمپلنت دندانی می باشد که در آن گروه دندان های بالایی یا پایینی فقط با چهار ایمپلنت جایگزین می شوند. این چهار ایمپلنت به شکل یک مکانیسم پشتیبانی برای گذاشتن گروه جدیدی از دندان های ثابت عمل می کنند.

با مدل کاشت دندان All On 4، ایمپلنت های خلفی 45 درجه به سمت عقب دهان کشیده می شوند و در بخش جلویی فک بالا، قسمتی از فک با تراکم استخوان بالاتر گذاشته می شوند. در مقایسه با بقیه مدل های ایمپلنت، تکنیک All On 4 به تراکم استخوان یکسانی برای محکم کردن ایمپلنت نیاز ندارد.

 

برای مشاهده اطلاعات نرم افزار دندانسازی سایاهو (تنها نرم افزار یکپارچه دندانسازی در ایران) اینجا کلیک کنید.

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *