10 ویژگی برتری که باید برای خرید نرم افزار منابع انسانی در نظر بگیرید

مدیریت منابع انسانی

نرم افزار منابع انسانی

این روزها، مدیران منابع انسانی باید بدانند که یک نرم افزار بهترین دوست آنهاست. تلاش برای انجام همه کارها به صورت دستی توصیه نمی شود، می تواند رشد کسب و کار را کند کند. با انتخاب نرم افزار، طیف وسیعی از مزایای را به دست می آورید.

 

 

اما، انتخاب نرم افزار منابع انسانی می تواند کار دشواری باشد. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. ده ویژگی برتری که باید در نرم افزار منابع انسانی به آن توجه کنید

1- حقوق و دستمزد و مالیات

 

یکی از ویژگی های کلیدی که باید به آن توجه کنید این است که آیا نرم افزار می تواند با حقوق و دستمزد و مالیات مقابله کند یا خیر. آیا می توانید شیوه های تشکیل پرونده مالیاتی خود را به طور کامل در سیستم ادغام کنید؟ حقوق و دستمزد یکی از مهمترین چیزها است و ضروری است که نرم افزار شما آن را داشته باشد.

 

2- مدیریت غیبت

 

پیگیری غیبت کارکنان می تواند کار دشواری باشد. اگر از نرم افزار برای انجام این کار استفاده کنید، کل فرآیند را بسیار ساده تر می کند. بررسی کنید که نرم‌افزار منابع انسانی مورد نظر شما دارای سیستم مدیریت غیبت باشد. این می تواند به شما کمک کند تا کارمندان خود را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که همه در زمانی که باید سر کار هستند.

 

3- یادآوری ایمیل

 

یک ویژگی خوب که باید به دنبال آن باشید این است که آیا نرم افزار منابع انسانی یادآور ایمیل است یا خیر. از این موارد می توان برای اطلاع کارکنان از رویدادهای آینده یا غیبت های غیرقابل توضیح استفاده کرد. این یک ویژگی کوچک است، اما می تواند برای شرکت شما بسیار موثر باشد.

 

4- آموزش و پشتیبانی

 

آیا نرم افزار منابع انسانی شما آموزش های عمیقی را برای همه کاربران ارائه می دهد؟ آیا افراد در سطوح مختلف می توانند وارد سیستم شوند و آموزش های لازم به آنها داده شود؟ این برای نرم افزار شما ضروری است زیرا شما نیاز دارید که همه بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین، ببینید چه گزینه های پشتیبانی به شما داده می شود؟ آیا یک سرویس پشتیبانی برای کمک به شما در صورت بروز مشکل در نرم افزار وجود دارد؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است، نرم افزار خوبی در دست دارید.

 

5- قابلیت گزارش دهی خوب

 

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید به آن توجه کنید این است که آیا توانایی های گزارش گیری خوبی دارید یا خیر. نرم افزار باید بتواند گزارش هایی متناسب با نیازهای شما تولید کند. شما باید روی جزئیات این گزارش ها و سرعت ایجاد آنها تمرکز کنید.

 

6- ردیابی پیشرفت کارمندان

 

یکی از مهمترین چیزهایی که باید به دنبال آن باشید این است که آیا نرم افزار دارای ردیابی کارمندان است. شما می توانید ببینید که آنها چگونه کار می کنند و آیا آنها با استاندارد بالا کار می کنند یا خیر. این می تواند به شما کمک کند تا با ردیابی سریع کارگران با استعدادی که از دیگران جلوتر هستند، شرکت خود را به جلو ببرید. به علاوه، به شما امکان می دهد ببینید چه کسی تیم را ناامید می کند و به انگیزه بیشتری نیاز دارد.

 

7- قابلیت های زمان بندی

 

همه نرم‌افزارهای منابع انسانی باید چیزی برای کمک به ایجاد زمان‌بندی داشته باشند. باید از این برای برنامه ‌ریزی شیفت‌ها و جلسات کارمندان و غیره استفاده کنید. اگر این کار را از طریق نرم‌افزار به جای دستی انجام دهید، می‌تواند به بهبود بهره ‌وری کمک کند و شرکت شما را سازماندهی ‌تر از آنچه که در غیر این صورت بود نگه می‌دارد به علاوه، اگر یادآور ایمیل باشد (همانطور که قبلا ذکر شد)، می‌توانید شیفت‌های هفته را برای افراد ایمیل کنید.

 

8- سرعت

 

یکی از بزرگترین ویژگی هایی که باید مراقب آن بود سرعت نرم افزار است. اگر کند است، پس این می تواند شرکت شما را کند کند. شما به چیزی نیاز دارید که سریع باشد و بتواند روی هر رایانه شخصی اجرا شود. هرچه نرم افزار شما سریع تر باشد، زمان کمتری را برای بارگذاری چیزها صرف می کنید و می توانید کارایی بیشتری را در کار خود داشته باشید.

 

9- ساخته شده برای آینده

 

مهم است که نرم افزار منابع انسانی شما برای آینده ساخته شده باشد. آیا این فناوری می‌تواند با پیشرفت‌ها و روندهای فعلی همگام شود؟ یا اینکه منسوخ می شود و به این معنی است که باید نرم افزار جدید و بهبود یافته ای پیدا کنید. من شخصاً همیشه به نرم افزار منابع انسانی که برای آینده ساخته شده است نگاه می کنم. این می تواند در درازمدت در هزینه شما صرفه جویی کند و به این معنی است که مجبور نیستید بین موارد مختلف جابجا شوید. همچنین، مطمئن شوید که نرم افزار برای رشد آینده مقیاس پذیر است. بنابراین، اگر شرکت شما گسترش یابد، می تواند داده های اضافی را مدیریت کند.

 

10- انعطاف پذیری

 

انعطاف پذیری یک ویژگی کلیدی است که همه نرم افزارهای منابع انسانی باید داشته باشند. آیا می توانید از نرم افزار در چندین دستگاه استفاده کنید؟ این یک مشکل بزرگ با بسیاری از نرم افزارهای موجود است. این شما را به یک دستگاه محدود می کند که خیلی کاربردی نیست. با نرم افزار انعطاف پذیر، می توانید در هر کجا که هستید، با استفاده از موبایل یا تبلت به آن دسترسی داشته باشید. این بسیار سودمند است و می تواند کسب و کار شما را بسیار کارآمدتر و سازنده تر کند.

0 نظر:

    نظر بدهید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *