چند نکته برای انتخاب رنگ مناسب برای روکش دندان

دندانسازی

چند نکته برای انتخاب رنگ مناسب برای روکش دندان

روکش های دندان ماهیتی زیبایی دارند. با آنها میشود طیف گسترده ای از عیوب زیبایی از جمله براده ها، ترک ها، شکاف ها، تغییر رنگ دندان و خیلی موردهای دیگر را مخفی کنند.

علاوه بر دندان‌های تراشیده، آسیب‌دیده و تغییر رنگ، روکش‌ها گزینه مناسبی برای درمان دندان‌هایی هستند که طول و عرض آن‌ها از حد متوسط کمتر است.

روکش ها

روکش‌های دندانی پوسته‌های سفارشی شده ای اند که روی سطح جلویی دندان‌ها گذاشته می شود. آنها ترک ها، تراشه ها، لکه ها و سایر عیوب آرایشی را پنهان می کنند. ونیر یکی از رایج ترین درمان های زیبایی دندان است. بسته به اهداف خاص شما، انواع مختلفی از روکش ها موجود است.

روکش های دندان ماهیتی زیبایی دارند. با آنها میشود طیف گسترده ای از عیوب زیبایی از جمله براده ها، ترک ها، شکاف ها، تغییر رنگ دندان و خیلی موردهای دیگر را مخفی کنند.

انواع رنگ روکش دندان

رنگ روکش دندان به چهار دسته بندی A , B , C D تقسیم می‌شود:

رنگ a:  مایل به قهوه‌ای

رنگ b:  مایل به زرد

رنگ  c: مایل به خاکستری و زرد

رنگ d:  مایل به زرد و قرمز

هر یک از این طیف‌های رنگی دارای چهار درجه روشن بودن از ۱ تا ۴ می باشند. شماره ۱ روشن‌ترین و شماره ۴ تیره‌ترین از لحاظ روشنایی و براقیت میباشد.

انتخاب روکش مناسب برای ونیرهای دندان

ونیرهای دندانی چیست؟

روکش های دندانی پوسته های نازکی به رنگ دندان هستند که به دندان های شما چسبانده می شوند تا عیوب دندان های شما را پنهان کنند. آنها اغلب از مواد کامپوزیت پرسلن یا رزین ساخته می شوند و به طور دائم با استفاده از یک چسب قوی به سطح دندان شما چسبانده می شوند.

علاوه بر دندان‌های تراشیده، آسیب‌دیده و تغییر رنگ، روکش‌ها گزینه مناسبی برای درمان دندان‌هایی هستند که طول و عرض آن‌ها از حد متوسط ​​کمتر است.

بسته به شدت مشکل، برخی از افراد برای ترمیم دندان ترک خورده یا شکسته فقط به 1 تا 2 روکش تک نیاز دارند. اما، برخی از بیماران برای داشتن یک لبخند متقارن و یکنواخت به بین شش تا هشت روکش نیاز دارند. ونیرها بیشتر بر روی هشت دندان بالایی قوس بالای دهان استفاده می شوند.

چرا رنگ های مختلف روکش وجود دارد؟

اگر تصمیم گرفتید ونیر انجام دهید، یکی از اولین تصمیم هایی که باید بگیرید رنگ روکشی است که انتخاب کرده اید استفاده کنید. روکش‌ها رنگ‌های مختلفی دارند زیرا همه ما دندان‌ها و رنگ‌های پوست متفاوتی داریم. در نهایت، شما نمی‌خواهید روکش‌هایتان نامناسب یا نامتناسب به نظر برسند، زیرا ممکن است دندان‌هایتان به‌طور غیرطبیعی سفید به نظر برسد. با این حال، اگر می‌خواهید ظاهری سبک‌تر داشته باشید، ممکن است به روکش‌های اضافی برای پوشاندن دندان‌های بیشتری نیاز داشته باشید که ممکن است هزینه‌ی عمل را افزایش دهد.

انتخاب رنگ مناسب برای روکش‌ها

انتخاب رنگ مناسب برای روکش‌ها ممکن است دشوار باشد زیرا تنوع‌های متمایز زیادی وجود دارد. اگر دوست دارید دندان هایتان سفید و سالم به دیده شود، رنگی را انتخاب کنید که مثل دندان های اصلی تان باشد. فقط چند درجه روشن تر برای روکش خود انتخاب کنید. از چشمان خود برای راهنمایی استفاده کنید و ساختار صورت خود را در نظر بگیرید تا مناسب ترین روکش ها را برای خود تهیه کنید.

چه چیزی در انتخاب سایه برای ونیرهای شما استفاده می شود؟

نمودار رنگ روکش برای انتخاب سایه مناسب برای روکش استفاده می شود. فقط کافی است نگاه دقیق تری به دندان های خود بیندازید و محدوده سایه آنها را مشخص کنید. سپس تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه مقدار سبک‌تر از گزینه‌های رنگی خود استفاده کنید و در عین حال در بودجه خود باقی بمانید. انتخاب رنگ خود را در محدوده سایه خود قرار دهید اما انتخاب سایه روشن تر به شما این امکان را می دهد که لبخند خود را روشن کنید.

انتخاب رنگ برای روکش دندان باید با همکاری دندانپزشک شما انجام شود. به دندانپزشک خود در مورد اهداف زیبایی خود بگویید، تا ما بتوانیم تمام ویژگی های صورت شما را به دقت بررسی کنیم. شما و دندانپزشکتان یکی از رنگ های روی کارت سایه را انتخاب می کنید. سپس، با تایید دندانپزشک خود، سایه را برای روکش های خود انتخاب می کنید.

چطور سایه متناسب را برای ونیرهای خود انتخاب کنید؟

هنگامی که از بین گزینه های رنگی برای روکش های خود انتخاب می کنید، دندانپزشک شما از یک کارت سایه استفاده می کند و آن را با دندان های طبیعی شما مقایسه می کند تا تضمین کند که به اهداف دندانی خود می رسید.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه انتخاب سایه مناسب برای روکش های خود آورده شده است:

از نمودار رنگ روکش برای انتخاب مناسب ترین رنگ استفاده کنید.

دندانپزشک شما یک کارت سایه در کنار دندان های شما قرار می دهد و در طول فرآیند تطبیق سایه، دقیق ترین تطابق را برای شما انتخاب می کند. در نتیجه روکش های شما به صورت سفارشی ساخته می شوند تا با رنگ دندان های طبیعی شما مطابقت داشته باشند.

برای فرآیند تصمیم گیری وقت بگذارید.

در مورد انتظارات و اهداف دندانپزشکی خود با دندانپزشک خود مشورت کنید. بسیار مهم است که سایه روکش های خود را با دقت انتخاب کنید زیرا آنها برای مدت طولانی در دندان شما قرار می گیرند.

در اینجا دو نوع اصلی روکش وجود دارد:

ونیرهای کامپوزیت

ونیر کامپوزیت نوعی روکش است که از اجزای معدنی و آلی در یک رزین کامپوزیت ساخته می شود. کامپوزیت ونیر یک روکش دندان است که در محل در مطب تکنسین دندان ایجاد می شود. دندانپزشک در یک جلسه ونیرها را مستقیماً روی دندان ها قرار می دهد. این روش نه تنها هر گونه نقصی را از بین می برد، بلکه لبخندی درخشان برای شما به ارمغان می آورد.

روکش های چینی

پرسلن برای ترمیم های دندان از نظر زیبایی شناختی دلپذیرتر است. همچنین بسیار بادوام و ماندگاری بالایی دارد.

آیا روکش های دندان پس از مدت طولانی تغییر رنگ می دهند؟

روکش های پرسلن به دلیل مواد چینی احتمال کم رنگ شدن آن ها را دارند. با این حال، ونیرهای کامپوزیت می توانند به مرور زمان تغییر رنگ دهند، دقیقاً مانند دندان های طبیعی.

بهتر است از روکش های خود نیز به درستی مراقبت کنید تا برای مدت طولانی دوام داشته باشند. تیم دندانپزشکی ما در مورد مراقبت از دهان و دندان و نحوه مراقبت از روکش دندان به شما آموزش می دهد.

چگونه روکش‌های خود را ماندگار کنیم؟

اگر می‌خواهید روکش‌های خود را ماندگار کنید باید برای انجام معاینه دندانپزشکی به طور منظم ویزیت دندانپزشکی داشته باشید. بهتر است پس از چند هفته پس از گرفتن روکش، یک ویزیت بعدی داشته باشید تا مطمئن شوید که روکش دندان شما مناسب دندان های شما است.

در آخر

دندان های شما در واقع با روکش های دندانی بهتر به نظر می رسند. دندان های شکسته، تغییر رنگ دندان ها و دندان های کج با این درمان دندانی پنهان می شوند.

 

برای مشاهده اطلاعات نرم افزار دندانسازی سایاهو (تنها نرم افزار یکپارچه دندانسازی در ایران) اینجا کلیک کنید.

0 نظر:

    نظر بدهید

      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *